سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ضریب پایین برخورداری مردم آذربایجان‌غربی از شبکه اینترنت

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ضریب نفوذ اینترنت در میان جمعیت استان بر اساس سرشماری سال 90 نسبت به سایر استان‌های کشور پایین است.

امیرعلی مشهدی نجفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه، ، اظهار داشت: بر اساس داده‌های به دست‌آمده در سرشماری سال 90 حدود 294 هزار و 426 نفر از جمعیت استان به‌ طور معمول یک‌بار در سال از اینترنت استفاده می‌کنند که این رقم در مقایسه با سایر استان‌ها ضعیف است.

وی افزود: این در حالی است که مردم استان‌های دارای تراکم جمعیت مشابه آذربایجان‌غربی در مقوله استفاده از اینترنت دارای پیشرفت چشمگیری نسبت به این استان بوده‌اند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌غربی جمعیت استان بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن را 3 میلیون و 80 هزار و 576 نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه ضریب استفاده از اینترنت به نسبت جمعیت استان بسیار پایین بوده و این مسئله باید توسط رسانه‌ها کالبدشکافی شود.

مشهدی‌نجفی در بخشی از سخنان خود با اشاره به میانگین جمعیت شهرنشین استان در آخرین سرشماری نفوس و مسکن، عنوان کرد: در این سرشماری حدود 207 هزار و 590 نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی در شهرها سکونت دارند که در مقایسه با سرشماری سال 85 این رقم حدود 207 هزار و 590 نفر افزایش یافته ‌است.

وی همچنین از اجرای طرح سرشماری نرخ بیکاری در استان خبر داد و ابراز داشت: این سرشماری به ‌منظور پالایش جمعیت بیکار استان در تابستان انجام می‌شود که از هفته سوم مردادماه آغاز شده و تا پایان این ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان‌غربی در پایان تصریح‌ کرد: سیستم موجود در امر پالایش جمعیت دارای محاسن بسیاری است و به همین دلیل موجب کم‌ترین اشتباه در سرشماری‌ها می‌شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.