سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی نژاد در دیدار عمر البشیر رئیس جمهور سودان:

باید مقابل فشارهای دشمنان ایستاد تا شرایط به طور عمومی تغییر کند

رئیس‌جمهور در دیدار با عمر البشیر رویارویی مستکبران با کشورهای اسلامی و مستقل را یک مبارزه تمام عیار توصیف کرد و گفت: باید مقابل فشارهای دشمنان ایستاد تا شرایط به طور عمومی تغییر کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد، شامگاه (چهارشنبه) در حاشیه اجلاس مکه در دیدار عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان با بیان اینکه روابط و همکاری‌های ایران و سودان به سرعت رو به رشد است، گفت: امیدوارم همکاری‌ها و روابط خوب دو کشور در عرصه سیاسی به عرصه‌های دیگر به ویژه عرصه اقتصادی تسری یافته و با رفع برخی موانع دایره همکاری‌ها، مراودات و مبادلات دو کشور با شتاب بیشتری گسترش پیدا کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به خوبی آگاه هستیم که سودان تحت فشارهای شدید و سخت قرار دارد، افزود: دشمنان و بدخواهان ملت‌های ایران و سودان هیچ‌گاه به عدالت حکم نکرده و به نفع ما عمل نمی‌کنند، بلکه صرفاً به دنبال منافع خودشان هستند و اگر توان آن را داشتند، همه ملت‌های مسلمان را از بین می‌بردند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه بیگانگان به هیچ وجه راضی نمی‌شوند که کشورهای اسلامی پیشرفته و قدرتمند شوند، اظهار داشت: هرگاه در یکی از کشورهای مسلمان دولتی قوی یا مستقل به قدرت می‌رسد، مستکبران فشارهای همه‌جانبه‌ای علیه آنها اعمال می‌کنند، چرا که نمی‌خواهند این کشورها پیشرفت کنند.

رئیس‌جمهور رویارویی مستکبران با کشورهای اسلامی و مستقل را یک مبارزه تمام عیار توصیف و تصریح کرد: باید مقابل فشارهای دشمنان ایستاد تا شرایط به طور عمومی تغییر کند و امروز سودان در مقابل فشارهای زورگویان ایستاده و جمهوری اسلامی ایران نیز در کنار ملت سودان ایستاده است و باید در کنار هم این دوره را که دوره مقاومت در برابر فشارها است، پشت سر بگذاریم و وعده خداوند این است که پیروزی در صبر و ایستادگی نهفته است.

عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان نیز در این دیدار با ابراز تاثر و تسلیت به مناسبت حادثه زلزله اخیر با بیان اینکه اوضاع کشورش رو به آرامش است، گفت: اگر چه پیشنهادهای بیگانگان برای رفع مسایل و مشکلات سودان و سودان جنوبی بی‌طرفانه نبوده و جانبدارانه از سودان جنوبی حمایت می‌کنند، اما ما برای حل و فصل مشکلات و تثبیت آرامش در بسیاری موارد با دولت سودان جنوبی همراهی کرده‌ایم و امروز به فضل خدا با وجود دشواری‌های فراوان شرایط در حال بهتر شدن است.

رئیس‌جمهور سودان افزود: فشارهای مستکبران به کشورهای اسلامی و مستقل باعث شده است ما بیش از گذشته به توانمندی‌های داخلی خود تکیه کنیم و بر این باور هستیم که ایستادگی در مقابل این فشارها کشورهای ما را قدرتمند می‌کند.

انتهای پیام////

پ2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.