سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجراي طرح تحقيق و تفحص اقتصادي براي سو مديريت ارزي در کشور

طرح تحقيق و تفحص اقتصادي براي سو مديريت ارزي در کشور با حضور مسئولان تشکيل شد.

محمد رضا پور ابراهيمي نايب رئيس دوم کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، با بيان اين مطلب گفت: جلسه تحقيق و بررسي براي مديريت ارزي کشور با هدف بررسي بازار ارز و نوسانات آن تشکيل شد.

وي نحوه رسيدگي به بحث تخصيصي درآمدهاي مالي طي يک سال گذشته رسيدگي به نحوه نظارت بانک مرکزي به ارائه تسهيلات از طريق صندوق و برداشت غير قانوني از بانک ها را از جمله محورهاي مورد بحث در اين نشست ذکر کرد.

پورابراهيمي اظهار داشت: بورس ارز با حذف تقاضاي سفته بازي در بازار آزاد به مشخص شدن نرخ ارز واقعي در بازار آزاد کمک مي کند و تقاضاي کاذب را در بازار از بين مي برد.

نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه عرضه و تقاضاي نرخ ارز را در بورس ارز تعيين خواهد کرد تاکيد کرد: ساماندهاي بازار ارز، ايجاد بانک اطلاعاتي براي شرکتهاي صادر کننده و وارد کننده و حرکت به سمت ارز تک نرخي از مهمترين مزاياي ورود ابزار جديد به بازار سرمايه به آن نام گواهي ارزي است.

وي خاطر نشان کرد: اين ابزار جديد موجب تنوع در بازار سرمايه مي شود و علاوه بر افزايش حجم معاملات بورسي مزاياي ديگري هم دارد که مي توان به حذف سفته بازارن در بازار ارز اشاره کرد و سرمايه گذاري که اصلي ترين عامل ايجاد ارتحاب در بازار ارز هستند./ک
برچسب ها: ارز ، مدیریت ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.