سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انهدام اعضای باند سارقان مسافربرنما

اعضای یک باند سارق که به عنوان مسافربر هنگام نیمه شب از افراد زورگیری می کردند سرانجام به دام پلیس افتادند.

 
به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران،نیمه شب پانزدهم خرداد سال گذشته پسرجوانی سراسیمه خود را به کلانتری 126 تهرانپارس رساند و آنها را در جریان یک فقره زورگیری تحت پوشش مسافربرنما قرارداد .
پسر جوان در تحقیقات به ماموران گفت : " کنار خیابان منتظر خودرو بودم که یک خودرو پراید سفید رنگ با دو سرنشین در مقابل من نگهداشت . هنوز چند کیلومتری نرفته بودیم که پسر جوانی حدودا 18 ساله بود ، با تهدید چاقو از من خواست پول و تلفن همراهم را به او بدهم. خیابان خلوت بود و آنها دو نفر بودند و من نمی توانستم با آنها مقابله کنم . برای همین به ناچار هرچه همراهم بود به آنها دادم . دو سارق جوان پس از گرفتن پولهایم مرا در گوشه خیابان رها کردند " .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند که پسر جوان تنها قربانی پراید سواران نبوده و  اعضای این باند از بیش از 30 نفر به همین شیوه و شگرد زورگیری کرده اند . از آنجایی که سرقت ها در نیمه شب صورت گرفته بود مالباختگان نتوانسته بودند پلاک خودرو را یادداشت کنند . با توجه به شیوه زورگیری این احتمال مطرح شد که اعضای این باند سارقان حرفه ای و سابقه دار بوده اند ؛ بدین ترتیب از مالباختگان دعوت شد تا به اداره آگاهی آمده و با مشاهده تصاویر متهمان موجود در اداره آگاهی به شناسایی متهمان پراید سوار بپردازند . با تحقیقات از مالباختگان هویت زورگیران بدست آمدو بررسی ها برای بازداشت اعضای این باند آغاز شد.
اما از آنجایی آنها کارتن خواب بودند و شب ها در کنار خیابان و گوشه پارک ها می خوابیدند آدرس مشخصی نداشتند به همین دلیل تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه و محل زندگی آنان آغاز شد. در ادامه بررسی ها یکی از متهمان در محدوده تهرانپارس ردرزنی شد و اوایل مرداد امسال در یک عملیات غافلگیرانه از سوی کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی دستگیر شد.
با دستگیری نخستین عضو این باند به نام کامران تحقیقات از او آغاز شد و پسر جوان به همدستی با سه پسر دیگر برای زورگیری از مسافران اعتراف کرد. بدنبال اعتراف کامران سه عضو دیگر این باند نیز دستگیر شدند. با آغاز تحقیقات از چهار متهم، همه آنها صراحتا به دهها فقره سرقت و زورگیری از مسافرها تحت پوشش مسافرکش اعتراف کردند. پدرام که سردسته باند زورگیری از مسافران شرق پایتخت بود در تحقیقات به کارآگاهان گفت:" از ساعت 12 شب به بعد سوار پراید های سرقتی می شدیم. پراید های را سهیل سرقت می کرد و معمولا بعد از ند سرقت برای یانکه دستگیر نشویم آنها را  رها می کردیم و خودروی جدیدی سرقت می کردیم. گاهی اوقات دو نفره می رفتیم زورگیری گاهی اوقات هم سه یا چهار نفره بستگی داشت بچه ها بیایند یا نه. معمولا دو سه شب یکبار می رفتیم سرقت."
او ادامه داد:" نیمه شب می رفتیم سرقت چون کسی نبود که به ما شک کند یا صدای داد و بیداد مسافر را بشنود. همین که یک سوژه مناسب می دیدم او را سوار می کردیم و در بین راه با تهدید چاقو هر چه داشت از او می گرفتیم و او را پیاده می کردیم.هر چه بدست می آوردیم را به قسمت مساوی بین هم تقسیم می کردیم. گاهی اوقات هم ممکن بود که مالباخته پولی به همراه ندشاته باشد و ما مجبور بودیم دنبال سوژه جدید بگردیم اما قبل از روشن شدن هوا دست از زورگیری می کشیدم چون احتمال داشت که به خاطر خودروی دزدی دستگیر شویم."
پدرام افزود:" تا به حال دو بار زندانی شده ام اما فکر نمی کردم پلیس به این راحتی ها بتواند ما را دستگیر کند، ما فکر می کردیم خیلی حرفه ای عمل می کنیم و دست هیچ ماموری به ما نمی رسد اما همیشه پلیس یک قدم از متهم ها جلوتر است و هر چقدر هم زرنگ باشی باز هم نهایت خلاف زندان است".
سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به دستگیری اعضای این باند ، در ادامه این خبر گفت : "متأسفانه در این پرونده شاهد هستیم که تمامی سارقان از مجرمان سابقه دار بوده و بنا بر اعترافاتشان ، وجوه نقد بدست آمده از فروش اموال مسروقه را صرف خوشگذرانی کرده اند " .
سرهنگ رضا مؤذن با اشاره به شناسایی دهها مالباخته در مناطق شرق تهران ، افزود : "در ادامه رسیدگی به این پرونده متهمان به دهها فقره سرقت به شیوه مشابه ، در تهرانپارس ، رسالت، سیدخندان اعتراف کرده اند و در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد." .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.