سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

سد گاوشان حدود 80 درصد مشكل كم آبی شهر كرمانشاه را برطرف كرده است

با اجرای طرح انتقال آب از سد گاوشان، حدود 80 درصد از مشكلات كم آبی كرمانشاه برطرف شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه



سرپرست شركت آب و فاضلاب شهری استان كرمانشاه گفت :از هشتم مرداد ماه سال جاری طرح انتقال آب از سد گاوشان به تصفیه خانه شهید نظری راه اندازی شد،و: ظرفیت آب دهی این سد 800 لیتر بر ثانیه است كه با بهره برداری از فاز دوم آن در آینده ای نه چندان دور، این ظرفیت به دو هزار و 800 لیتر بر ثانیه افزایش خواهد یافت.

کرانی  گفت: با اجرای این طرح، هم اكنون بخش عمده ای از مشكلات كم آبی در سال های اخیر برطرف شده است.

وی افزود: همچنین 18 حلقه چاه جدید نیز برای آبرسانی به شهر كرمانشاه در نظر گرفته شده كه عملیات حفاری 13 حلقه آن به اتمام رسیده و پنج حلقه آن نیز در دست اقدام است كه با بهره برداری از آنها، مشكل كم آبی كرمانشاه بیش از پیش برطرف خواهد شد.

وی گفت: هم اكنون علاوه بر آب سد گاوشان، 130 حلقه چاه، 10 ایستگاه پمپاژ و یك هزار و 700 كیلومتر خط انتقال آب در كرمانشاه نیاز آبی مردم این كلانشهر را برطرف می كنند.

كرانی، نیاز آبی شهر كرمانشاه در ماه های گرم سال را حدود سه هزار و 600 لیتر بر ثانیه عنوان كرد و گفت: 15 درصد این رقم در كولرهای مشتركان مصرف می شود.

وی سرانه مصرف آب در كشور را 240 لیتر در شبانه روز به ازای هر فرد عنوان و تصریح كرد: این میزان در ماه های گرم سال به 340 لیتر افزایش می یابد كه میانگین مصرف آب در استان كرمانشاه اندكی از میانگین كشوری بالاتر است.

وی در ادامه با بیان اینكه هم اكنون 27 شهر در استان تحت پوشش شركت آب و فاضلاب شهری كرمانشاه قرار دارند، گفت: 320 هزار مشترك آب در این استان وجود دارد كه از این تعداد دو سوم در شهر كرمانشاه و یك دهم در شهرستان اسلام آباد غرب زندگی می كنند.

وی، منابع برداشت آب در استان را شامل 230 حلقه چاه، 20 دهنه چشمه، دو باب قنات، 400 كیلومتر شبكه انتقال آب و سه هزار كیلومتر خطوط توزیع آب عنوان كرد./س



'

برچسب ها: سد ، گاوشان ، کرمانشاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.