سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديلي ميل انگليس با تيتر درشت نوشت؛

دولت آمريکا از همه شهروندان مخفيانه جاسوسي مي‌کند + سند

افشاي محتواي رايانامه‌هاي سرقت شده جديد در پايگاه اينترنتي ويکي ليكس در خصوص جاسوسي آمريکا از شهروندان، موجي از نگراني و گمانه زني را در سراسر جهان درباره استفاده آمريکا از نرم افزاري موسوم به "ترپ واير" براي مبارزه با تروريسم برانگيخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه ديلي ميل چاپ انگليس با انتشار مقاله‌اي با تيتر درشت نوشت: "ويکي ليکس مي‌گويد دولت آمريکا با استفاده از دوربين‌هاي امنيتي شهري، از همه شهروندان مخفيانه جاسوسي مي‌کند."

اين نرم افزار تصاوير گرفته شده از دوربين‌هاي نظارتي و ديگر اطلاعات را براي شناسايي تروريست‌هايي که حملات را برنامه ريزي مي‌کنند، تحليل و بررسي مي‌کند.

مجله تخصصي رايانه "اي پي سي"، برنامه نرم افزاري "ترپ واير" را "تلاش مخفيانه آمريکا براي شناسايي فراگير افراد" توصيف کرد. 

شرکت "ترپ واير" که فروشنده اين نرم افزار است، روز دوشنبه از اظهارنظر درباره گزارش‌هاي منتشر شده خودداري کرد.

وزارت امنيت داخلي آمريکا اين نرم افزار را روي پانزده دوربين نظارتي در واشنگتن و سياتل آزمايش کرده است، اما مقامات اعلام کردند که آزمايش اين نرم افزار روي دوربين‌ها به اين علت که چندان اميدوار کننده نبود سال گذشته پايان يافت. 

پل جي براون، سخنگوي اداره پليس نيويورک گفت: ادعاي مطرح شده در رايانامه‌هاي افشا شده مبني بر اينکه پانصد دوربين در متروي نيويورک مجهز به نرم افزار ترپ واير هستند، کذب است.» 

وي گفت: ما از نرم افزار ترپ واير استفاده نمي‌کنيم.
 
استفاده از اين نرم افزار در دوربين‌هاي امنيتي نصب شده در شهرهاي آمريکا در دهها رايانامه‌اي مطرح شده است که از يک شرکت امنيتي خصوصي موسوم به "استراتفور گلوبال اينتليجنس" مستقر در اوستين تگزاس ارسال و هفته پيش توسط ويکي ليس در اينترنت قرار داده شد. 

اين رايانامه‌ها بخشي از اطلاعات انبوهي است که هکرهاي مرتبط با گروه هکر موسوم به "ناشناس" اواخر پارسال و اوايل امسال بدست آوردند. اين گروه رايانامه‌هاي مزبور را در اختيار ويکي ليکس قرار داده است. 

پايگاه اينترنتي ويکي ليکس روزهاي اخير توسط هکرهاي ناشناس مسدود شد و موجب تشديد گمانه زني درباره انتقام جويي به علت افشاي محتواي رايانامه‌ها شد. 

نرم افزار ترپ واير ابتدا در سال دو هزار و چهار توسط شرکت آبراکساس طراحي شد. اين شرکت توسط شماري از کارکنان سابق سازمان جاسوسي آمريکا (سيا) تاسيس شده بود. 

نرم افزار ترپ واير اين قابليت را دارد که ده ويژگي يک عامل تروريستي معين و هشت ويژگي خودروهاي مورد استفاده تروريست‌ها را با اتصال به دوربين‌هاي امنيتي شناسايي کند.








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.