سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

اتاق بازرگانی اصفهان50 واحد صنعتی را مورد عارضه يابي قرار می‌دهد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان از عارضه یابی50 واحد صنعتی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «مرتضی بیشه»در کمیسیون آموزش و پژوهش‌های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: هدف از انجام این عارضه‌یابی توجه به مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی و بررسی راهکارهای رفع آن است و این عارضه‌یابی نوعی فرصت سازی برای واحدهای صنعتی است که از روش‌های غلط و نادرست پرهیز کنند.

وی عارضه‌یابی صنعت را به دو بخش درون بنگاهی و برون بنگاهی تقسیم کرد و گفت:برخی از مشکلات موجود واحدهای صنعتی ناشی از سوء مدیریت و برخی نیز ناشی از مسایل بیرونی است که در این تحقیق تلاش می‌کنیم به هر دو موضوع بپردازیم.

وی نگرش ویژه این عارضه‌یابی را تمرکز بر مسایل درون بنگاهی دانست و گفت: متاسفانه نظام مدیریت منابع انسانی، مالی و فناوری در شرکت‌های اقتصادی اجرا نمی‌شود.

وی اضافه کرد:توجه نکردن به موضوعات مالی از جمله کنترل هزینه،تعیین نقطه سر به سر،مشخص نبودن مصارف و منابع و توجه نکردن به بهینه سازی مصرف انرژی در یک واحد تولید از موضوعات قابل تامل در این عارضه‌یابی است.بیشه اظهار داشت:صنعت کشور بر اساس برنامه مشخص و مدون تدوین نشده است و بسیاری از موافقت‌های اصولی بدون برنامه صورت گرفته است که امروز نتایج این قبیل تصمیم گیری‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه بیمه تامین اجتماعی، مالیات و قانون کار در آینده توسط اتاق خبر داد.

عضو کمیسیون در این جلسه تصریح کرد:عارضه‌یابی صنعت به همت اتاق و با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اجرا می‌شود.

غلامعلی رییسی تاکید کرد: تلاش شده که این عارضه‌یابی به صورت کاربردی و عملیاتی برای صنعت انجام شود.

وی افزود: تعداد50 واحد صنعتی در پنج گروه صنعتی مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد.وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از تحقیق‌های صورت گرفته در صنعت در حال حاضر در کتابخانه‌ها آرشیو شده است.

وی مدت زمان انجام تحقیق را نه ماه ذکر کرد و گفت: فرایند آن به سه دوره طراحی فرم‌های، جمع آوری اطلاعات از واحدهای صنعتی و گزارش‌گیری تقسیم می‌شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.