سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه افتتاح نخستین مرکز آموزشی و پژوهشی در حوزه نوسازی؛

گامی دیگر در جهت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده

با توجه به شناسایی و اهمیت پژوهش تخصصی در زمینه بافت های فرسوده نخستین مرکز آموزشی و پژوهش در حوزه نوسازی و بهسازی از سوی سازمان نوسازی شهر تهران آغاز به کار کرده است.

اللهیاری مدیر مرکز آموزش و پژوهش تخصصی سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص مرکز آموزش یاد شده گفت: مرکز آموزش و پژوهش نوسازی با رویکرد شهرسازی و معماری آموزش، پژوهش و پرورش نیروهای متخصص در حوزه و بهسازی برای بافت های فرسوده از مهمترین ارکان اصلی تاسیس آن است.

وی ادامه داد: این مرکز در راستای انجام ماموریت خود با مخاطب قراردادن جامعه هدف و با ارائه آموزش های لازم به منظور ارتقای دانش و مهارت مخاطبان در زمینه بهسازی بافت های فرسوده شهر تهران فعالیت می کند.

اللهیاری اظهار داشت: با توجه به روند دگرگونی های شگرف در عرصه های شهرسازی و معماری، اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و فناوری خود را ملزم به همسوشدن با نیازهای نوظهور آموزشی و پژوهشی جامعه، با بهره گیری از فناوری های نوین و پیشرفته آموزشی با کرسی های معتبر دانشگاهی ایران و جهان در این حوزه نوسازی می داند که به ارائه خدمات آموزشی متنوع با اساتید مجرب می پردازد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی تهران با اشاره به برخی از محورهای فعالیت درمرکز یاد شده یادآور شد: محورهای فعالیت در مرکز آموزش در سه محور آموزش و پژوهش، اطلاع رسانی و ترویج پایه گذاری شده است.

وی شیوه های آموزشی و پژوهشی در حوزه بافت های فرسوده در این مرکز را بر با دو روش مستقیم و غیر مستقیم عنوان کرد و گفت: آموزش های تخصصی ما در این مرکز آموزشی به صورت حضوری،غیر حضوری و نیمه حضوری با رویکرد مهارتی است .

اللهیاری با اشاره به برخی از برنامه های آموزشی آتی مرکز یاد شده اظهار داشت: تشکیل کار گروه اصلی در خصوص شهرسازی، معماری و جغرافیا، نظارت بر انواع آموزش ها، تدوین و تصویب دستورالعمل ها،‌ تشکیل کار گروه های علمی تخصصی با رویکرد پژوهشی در حوزه بافت های فرسوده و حمایت از تألیف کتاب در این زمینه برخی از برنامه های آتی این مرکز است.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: مرکز آموزش و پژوهش سازمان نوسازی شهر تهران در افق چشم انداز پنج ساله خود نهادی دانشگاهی در جایگاه نخست است که دارای تعامل سازنده و اثرگذار با مراکز آموزشی و پژوهشی معتبر ایران و جهان در جهت تبیین، تبلیغ و ترویج شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی در حوزه بهسازی و نوسازی در شهر تهران است./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.