سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدمي در نشست خبري:

عملكرد مناسب تيم‌هاي امداد و نجات و كميته مديريت بحران/ وقوع 720 پس لرزه در طي 4 روز

رئيس سازمان مديريت بحران وزارت كشور گفت: تيم‌هاي امداد و نجات در بحث ياري‌رساني به حادثه‌ديدگان زمين لرزه‌ شمال غرب کشور بهترين عملكرد خود را با توجه به اينكه در طول عمليات‌هاي خود شاهد وقوع 720 پس لرزه بودند، نشان داده‌اند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حسن قدمي در نشست خبري خود با خبرنگاران اظهار داشت: كشور ما از جمله كشورهاي حادثه خيز به شمار مي‌رود به طوري که  از 42 حادثه و بلاي طبيعي شناخته شده در دنيا 32 حادثه در ايران از جمله رانش زمين، سيل، زلزله و.. اتفاق افتاده است.

وي با بيان اينكه از زمان بر عهده گرفتن تصدي مديريت بحران كشور، عمل پيشگيري را در همه زمينه‌ها با مطالعه كارشناسان بررسي كرده‌ام، افزود: انجام مطالعات در زمينه پيشگيري صورت داده شده كه از جمله نتيجه‌گيري و اجراي آن مي‌توان به نوسازي و اجراي آن در سطح كشور اشاره كرد كه با تعامل بين دولت و شهرداري اعتباراتي براي نوسازي اين خانه‌ها اختصاص پيدا كرده تا عاملي براي كمتر شدن خسارات ناشي از هر حادثه طبيعي و حركت پيش‌گيرانه‌اي در اين امر باشد.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور با اشاره به وقوع زلزله در ساعت 5 بعدازظهر روز شنبه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: ابتدا خدا را شكر مي‌كنم كه اين اتفاق در چنين ساعتي اتفاق افتاد چرا كه با توجه به بازديدهايي كه بعدازظهر وقوع زلزله از آذربايجان شرقي داشتم وضعيت ساختمان‌ها در آن منطقه بسيار نامطلوب و غيرمقاوم ارزيابي شد.

اين مقام مسئول در خصوص تشكيل مديريت بحران در آذربايجان شرقي اظهار داشت: زماني كه وارد تبريز شدم مديريت بحران تشكيل و تصميمات اوليه اتخاذ و نيروهاي اجرايي وارد عمل شده بودند كه اين نشان‌دهنده آمادگي كامل مسئولان در هر نقطه‌اي از كشور است.

قدمي با مهم خواندن نقش نيروهاي عملياتي به خصوص امداد و نجات در منطقه اذعان داشت: تيم امداد و نجات حاضر در منطقه با صرف كمترين زمان ممکن تمام مراحل امدادي خود را با سرعت انجام دادند كه نشان از آمادگي كامل نيروهاي عملياتي ما دارد.

وي با اشاره به بعضي كاستي‌ها در مورد سرويس‌هاي بهداشتي و حمام ادامه داد: افراد بسياري معترض به اين موضوع بودند اما در چنين موقعيت‌هايي مراحل كاري حرف اول را مي‌زند كه در مديريت بحران در مرحله اول، نجات جان مردم و انتقال مجروحان به بيمارستان در اولويت قرار داشت و در مرحله بعدي اسكان اضطراري آنها اتخاذ شد كه روز دوشنبه شاهد اسكان اضطراري و تمهيدات لازم در زمينه فراهم كردن سرويس‌هاي بهداشتي بوديم.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور  با بيان اينكه 720 پس‌لرزه در طي 4 روز اخير در آذربايجان شرقي رخ داده عنوان كرد: وقوع اين تعداد پس لرزه در طي اين 4 روز در كشور بي سابقه بوده و اين در حالي است كه اين پس لرزه‌ها در هنگام اجراي عمليات تيم‌هاي امداد و نجات صورت گرفته كه خوشبختانه هيچ مشكلي در ارائه خدمات از سوي امدادگران به وجود نيامده است.

قدمي در خصوص آمارهاي متناقض ارائه شده از رسانه‌ها در مورد كشته‌شدگان و مجروحان گفت: ارائه آمارها از سوي سازمان‌ها و نهادها و مصاحبه‌هاي شخصي، لحظه به لحظه بوده كه چنين بحثي طبيعي به نظر مي رسد.

وي در خاتمه تصريح كرد: در آخرين آماري كه مديريت بحران سازمان وزارت كشور دريافت كرده 253 نفر فوت شده و1380 نفر مجروح گزارش شده است اما طبق دستوري كه به مسئولان آذربايجان شرقي داده شده است، ارائه آمارهاي پاياني در خصوص كشته شدگان و مجروحان با مشخصات كامل آنها قرار است به مديريت سازمان بحران وزارت كشور ارائه شود.

انتهاي پيام/ش3

 

برچسب ها: قدمی ، زلزله ، پس لرزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.