سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/در سال تولید ملی , حمایت از کار و سرمایه ایرانی ؛

اختصاص بیش از 8 میلیون تومان اعتبار برای افزایش تولیدات گیاهان زینتی در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی میزان اعتبارات اختصاص یافته برای افزایش تولید گیاهان زینتی در سال گذشته را 34 میلیون تومان عنوان کرد و گفت : در 4 ماهه نخست سال جاری نیز 8 میلیون و 500 هزار تومان اعتبار برای افزایش تولید گیاهان زینتی در نظر گرفته شده است .


    هادربادی  در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند دگفت: همچنین  ارزش تولیدات گیاهان زینتی در 4 ماهه نخست سال جاری از حدود 2 

هزار و 600 متر مربع واحد های گلخانه ای را 13 میلیون 500 هزار تومان عنوان کرد وافزود :  در 4 ماهه  سال جاری  حدود 75 هزار شاخه گل رز و یک هزار گلدان شمعدانی , رزماری و پتوس در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ده درصد افزایش داشته است.  

وی  همچنین میزان سالیانه تولیدات گلخانه های گل و گیاهان زینتی در استان را 4 میلیون 400 هزار شاخه بریده ,  16 هزار درخت و درختچه زینتی و 6میلیون شاخه گل نرگس عنوان کرد و اظهار داشت : میزان ارزش تولیدات حدود یک هزار 560میلیون ریال بوده است  .  

  در حال حاضر در این حرفه حدود 60 نفر مشغول به کارند که گل نرگس بومی ایران , رز , داوودی , شمعدانی , اطلسی , انواع کاخ , نخل , زرشک و سرو زینتی از جمله گونه های با ارزش گلهای زینتی و درختچه ای تولیدی در استان است .  /س

برچسب ها: تولید ، گیاهان ، زینتی ، در ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.