سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

کتابت قرآن کریم با خطوط رنگی در زنجان

قرآن کریم به خط نسخ برروی صفحات رنگی و با خطوط رنگی توسط خوشنویس زنجانی برای اولین بار در زنجان کتابت شد.

شبیری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان با اشاره به اینکه برای اولین‌باربرای کتابت قرآن از خطوط رنگی براق استفاده شده است،گفت: در خطاطی این قرآن از قلم فلزی و مرکب که مخلوط آب و آکلریک است بکار رفته است و تعداد آثار را 35 عدد و قطع آنها را 70*50 است و برای کتابت این قرآن دو و نیم سال وقت صرف شده است.

وی افزود: هیچکدام از ارگان‌های مربوطه از قبیل سازمان تبلیغات اسلامی – حوزه هنری و دارالقران از این طرح قرآنی حمایت نکردند و تنها سازمانی که در این امر با ما همکاری کرد، سازمان بهزیستی بود به این ترتیب سازمانی که هیچ تعهدی در این زمینه برای حمایت از ما نداشت، تنها حامی باشد.

این خوشنویس ادامه داد: کارهای تکمیلی این قرآن طی 4-3 ماه آینده به اتمام می رسد و امیدوارهستم بتوانم نمایشگاهی در تهران – ابهر و خرمدره بر پا کنم.

شبیری یکی از دلایل عدم استقبال از نمایشگاههای خوشنویس را عدم وجود یک گالری اختصاصی دانست و افزود: مکان ارائه آثار بسیار در جلب مخاطبان موثر است چرا که در مکان‌های پرازدحام و غیر تخصصی تمرکز کافی برای دیدن آثار وجود ندارد.

گفتنی است آثار خوشنویسی سیدحسین شبیری با مضمون آیات قرآنی، اسماء جلاله و احادیث تحت عنوان "نشان آسمانی" از تاریخ 7 مرداد تا پایان مرداد ماه در محل نگارخانۀ هنر فرهنگسرای امام خمینی در حال برگزاری است./س

برچسب ها: کتابت ، قرآن ، خطوط ، رنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.