سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

بیش از 161 هزار هكتار از اراضی استان مركزی علیه سن گندم سمپاشی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی گفت: 161 هزار و 500 هكتار از اراضی آبی و دیم این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاكنون علیه آفت سن گندم سمپاشی شد.

فارسیجانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: از میزان یاد شده بیش از 109 هزار هكتار علیه سن پوره و 52 هزار و 500 هكتار برای مقابله با سن مادر سمپاشی شد.

وی اظهار كرد: كار شناسایی و نظارت بر مزارع و جمعیت آفات موجود در اراضی زراعی این استان بر عهده 173 كارشناس شبكه مراقبت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی بیان كرد: 70 نفر از این كارشناسان از بخش دولتی و 103 نفر آنان از سوی بخش خصوصی بر فعالیت های كشاورزان و محصولات نظارت دارند.

فارسیجانی خاطر نشان كرد: با توجه به اقلیم خشك استان مركزی بروز و شیوع این آفت در بین مزارع بسیار شایع و رایج است و بهترین و اولین راه برای مبارزه با آن آگاه سازی كشاورزان و بهره برداران از این نوع آفت است.

وی یادآور شد: امسال در مقایسه با سال گذشته سطح مبارزه در بین مزارع پایین آمده و این نشان از اقدامات مطلوب كارشناسان، افزایش سطح آگاهی بهره برداران و بهبود شرایط آب و هوایی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی استان مركزی اضافه كرد: سن گندم یكی از شاخص ترین آفات مزارع استان مركزی است كه روش های مختلفی برای مبارزه با آن وجود دارد كه مهمترین آن استفاده از سموم شیمیایی است./س
برچسب ها: سمپاشی ، اراضی ، سن گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.