سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

ساخت دستگاه آزمایشگاهی تولید گاز از ضایعات کشتارگاهی در مشهد

مدیر موسسه گوشت مشهد وابسته به سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی از طراحی و ساخت دستگاه آزمایشگاهی تولید گاز از ضایعات کشتارگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی، سید مرتضی حیدری با اعلام این خبر گفت: این اقدام با هدف ارتقای سطح دانش فنی کشتارگاه ها و اقتصادی کردن آنها انجام شده است.

وی با تاکید بر توجه به بهسازی وضعیت بهداشتی کشتارگاه ها برابر ضوابط و دستورالعمل های دامپزشکی به منظور تامین سلامت و ارتقای بهداشت عمومی، اظهار داشت: یکی از اقدامات موسسه گوشت مشهد ایجاد زیرساخت های لازم در این زمینه در کشتارگاه های صنعتی و مراکز صنایع وابسته در سطح کشور است.

مدیر موسسه گوشت مشهد وابسته به سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی بیان کرد: با ساخت دستگاههای خط کشتار از قبیل تله گاوی (ذبح شرعی) پس از ذبح دام، خون آن جمع آوری و تبدیل به پودر خون می شود که این ماده در تولید خوراک طیور و اقلام بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد.

حیدری افزود: از احشای داخلی دام نیز در تهیه کود استفاده می شود که یکی از برنامه های موسسه گوشت مشهد تولید خوراک دام از این مواد است.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی منسجم برای بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها و صنایع روز و تبادل تجربیات تخصصی و علمی بین کشتارگاه های سراسر کشور، تصریح کرد: برای دستیابی به این اهداف، تاسیس مجمع امور صنفی کشتارگاه های صنعتی دام کشور پیشنهاد می شود.

مدیر موسسه گوشت مشهد افزود: بر این اساس فعالان این عرصه با مشارکت در مجمع می توانند گام های مهم و موثری را در راستای توسعه و تحول این صنعت برداشته و در تقویت حوزه تجاری و بازرگانی آن فعالانه و موثر حضور یابند./س

برچسب ها: تولید ، گاز ، کشتارگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.