سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروميه/نماینده مردم ارومیه در مجلس؛

رفع ایرادهای طرح پزشک خانواده

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: چنانچه بعد از رفع ایرادهای طرح پزشک خانواده، برای اجرای آن اهتمام شود، این طرح مصداق بارز " ما می‌توانیم " خواهد بود.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پیش از این چنین تصوری وجود داشت که در کشور برای اجرایی‌کردن طرح‌های بزرگ امکانات لازم وجود ندارد و زیرساخت‌ها فراهم نیست ولی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به عنوان یکی از طرح‌های مهم و سرنوشت‌ساز با موفقیت به اجرا درآمد که امیدواریم این طرح نیز عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: به طور قطع هر طرح اشکالاتی داشته و اجرای آن تبعات مثبت و منفی در بر دارد ولی با این همه ضمن رفع ایرادها باید برای اجرای آن، برنامه‌ریزی کرد تا مسئولان و جامعه هدف به تدریج آماده شوند.

این نماینده مجلس بر لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه برای اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: بسترهای فکری و اجتماعی مورد نیاز باید در جامعه به طور مطلوب فراهم شود و همچنین اشکال‌های اعلام شده از طرف سازمان نظام پزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

فتاحی موفقیت این طرح را در بستر زمان امکان‌پذیر دانست و بیان داشت: مسائلی مانند نامشخص بودن وظایف پرستار و پزشک، عدم تخصیص بودجه کافی، نبود نیروی انسانی از جمله مشکلاتی است که مجریان طرح اعلام کرده‌اند ولی با رفع این مسائل و با گذشت زمان می‌توان به نقطه مطلوبی رسید.

وی وظیفه سازمان نظام پزشکی را سامان‌دادن به فعالیت‌های پزشکان و آماده‌کردن آنها برای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: مسئولان سازمان نظام پزشکی ضمن اینکه برای دفاع از حق و حقوق فعالان عرصه سلامت گام برمی‌دارند باید در راستای روشنگری و آگاه‌سازی این قشر تاثیرگذار برنامه‌ریزی کنند.

فتاحی با اظهار به اینکه انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی در آذرماه سال جاری برپا می‌شود، اظهار داشت: باید برای انتخاب افراد مصمم و پرتلاش اهتمام کرد تا آنها برای حمایت از پزشکان با وجدان و زحمتکش گام‌های استواری بردارند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.