سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

تشکیل کمیته صادرات و تدوین عملیات اجرایی صادرات در استان گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با هدف توسعه و گسترش صادرات محصولات صنایع دستی و تدوین عملیات اجرایی، کمیته صادرات و تدوین عملیات اجرایی صادرات در این استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: این کمیته با هدف توسعه و گسترش صادرات محصولات صنایع دستی و تدوین عملیات اجرایی دراین راستا تشکیل شده و طرح توجیهی صادرات صنایع دستی استان در این کمیته با بررسی اهداف، چشم اندازها و راهبردهای توسعه و غیره تدوین شده است.

وی افزود: شورای حمایت از توسعه صادرات صنایع دستی استان نیز دراین راستا تشکیل شده که متشکل از مسئولان، اساتید و بازرگانان صنایع دستی است و پرسش نامه صادراتی صنایع دستی استان نیز جهت ارائه به بازرگانان صنایع دستی تنظیم شده است.

عباسی تصریح کرد: نشست هم اندیشی در اداره گمرکات اینچه برون جهت بررسی چگونگی ورود و خروج کالاهای صنایع دستی و بررسی آمار گردشگران داخلی و خارجی برگزار شده و پیگیری های لازم جهت ایجاد یک پایگاه نظارتی از اداره کل در مرز اینچه برون با حضور کارشناسان جهت کنترل کیفی و کمی صادرات صنایع دستی، اطلاع رسانی و گرفتن آمار دقیق گردشگران به عمل آمده است.

وی از دیگر اقداماتی که تاکنون دراین کمیته صورت گرفته، درخواست مکتوب از گمرکات ایران جهت پیگیری اخذ مجوز صادرات صنایع دستی از گمرک گلستان برشمرد و گفت: گلستان به دلیل بالا بودن پتانسیل تولید در استان همچنین انحصاری بودن تولید برخی کالاهای صادراتی از جمله زیورآلات و فرش ترکمن، قابلیت صدور این کالاها را داراست و این در حالی که صادرات از گمرکات کشور به شکل تخصصی بوده و استان گلستان مجوز صدور صنایع دستی را ندارد.

عباسی در ادامه اعلام آمار کامل و نوع تولیدات صنایع دستی صادره و محل های تولید در استان گلستان را از دیگر برنامه های این کمیته عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان اظهار امیدواری کرد: با فراهم شدن زمینه های صادرات صنایع دستی از این استان، کالاهای تولیدی و مهم صادراتی از استان گلستان صادر شده و صادرات صنایع دستی از این استان توسعه و رونق یابد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.