سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سینمای ممتاز ایران در جنوبي ترين نقطه شهر تهران

اینجا پردیس سینمایی تماشا، مجموعه فرهنگی ـ هنری واقع در منطقه 18 شهر تهران است

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران، پردیس سینمایی تماشا، مجموعه ای فرهنگی ـ هنری واقع در منطقه 18 شهر تهران است که در زمستان 1385 با حضور شهردار تهران به افتتاح رسیده است.

 

پردیس تماشا به لحاظ امکانات، فضا، فن آوری ساخت، معماری و تجهیزات به کار رفته در آن، نمونه ای بی‌نظیر در میان فضاهای تفریحی ـ فرهنگی بهره برداری شده در ایران است و کیفیت منحصر به فرد تهویه، پخش صدا (فن آوری (Dolby Stereo و تصویر در سالن‌های سه گانه مجموعه، آن را در ردیف ممتازترین سینماهای ایران و در زمره به روزترین اماکن عمومی کشور قرار می دهد.

 

مجموعه در چهار طبقه و در مساحتی معادل 4000 متر مربع و سطح زیربنای 7500 متر مربع اجرا شده و داری یک سالن با گنجایش 400 و دو سالن با گنجایش 200 نفر می‌باشد که به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های سینمایی ایران شناخته می شود.

                                             

 با طراحی ساختمان به صورت استوانه ای چرخنده به دور خود و در نظر گرفتن معبری مارپیچ گرداگرد آن، دسترسی به بام ساختمان و لذت بردن از نمای اطراف بدون نیاز به ورود به بنا میسر است.

                                                             

مجموعه در نقطه ای واقع شده است که محدوده وسیعی از جنوب غرب تهران به آن دسترسی دارند. در این میان محلّات شمالی منطقه 18 شامل کوی فردوس و شهرک ولی عصر و نیز محلات جنوبی منطقه 9 از جمله مهرآباد جنوبی، از دسترسی مستقیم برخوردارند. البته مجموعه، توان پذیرایی در مقیاس فرا محلی را داراست و در پاره ای اوقات میزبان رویدادهای هنری شهر تهران است.

                                                

 

 

یافت آباد - ابتدای بلوار مدائن - نرسیده به میدان معلم

برچسب ها: پردیس ، تماشا ، منطقه ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.