سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی پانتا از تلفات نظاميان خارجي در افغانستان

لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا، روز سه شنبه اعلام کرد از افزایش تلفات نظامیان ائتلاف بین المللی در افغانستان که به دست افرادی با یونیفورم ارتش و پلیس افغان کشته می شوند،ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پانتا با اشاره به اینکه عاملان این حملات به دنبال ایجاد عدم اعتماد میان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، و نیروهای افغان هستند، خاطر نشان کرد: من از این رویدادها به علت کشته شدن افراد و وارد شدن خسارت های بالقوه به مشارکت ما با نیروهای افغان بسیار نگران هستم.

پانتا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: طالبان برای ایجاد هرج و مرج به این تاکتیک ها متوسل می شوند زیرا آنها دیگر در موقعیتی نیستند که دوباره قدرت را در افغانستان به دست گیرند و هنگامی که منشا این حملات نیستند نیز مسئولیت آنها را به عهده می گیرند.

افزایش تهدید های داخلی بر خواست و اراده همکاری میان نیروهای افغان و نیروهای ناتو که در پایان سال 2014 ماموریت آنها به پایان می رسد و فقط ماموریت آموزشی خواهند داشت، لطمات جدی وارد  می کند.

بر اساس تازه ترین آمار نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان، ایساف، که روز دوشنبه منتشر شد، 37 نظامی خارجی در 27 حادثه جداگانه کشته شده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.