سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسري ده تريليون دلاري آمريکا

کارشناس آمريکايي گفت ميزان کسري تجاري آمريکا ده تريليون دلار است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني کيورنت ؛ جيمز استيل کارشناس مسائل اقتصادي و نويسنده کتاب «خيانت به روياي آمريکا» در مصاحبه با اين شبکه گفت ميزان کسري تجاري آمريکا از ده تريليون دلار فراتر رفته و تشديد کسري تجاري آمريکا به کاهش شديد فرصت هاي شغلي در اين کشور منجر شده است.

اين کارشناس آمريکايي در ادامه گفت کسري تجاري ناشي از اختلاف ميان واردات و صادرات کشورها است. در صورتي که اقتصاد سالمي داشته باشيم بايد ميزان صادرات و واردات مان تا حدي برابر باشد.

 اگر تفاوت هايي ميان ميزان واردات يا صادارت داشته باشيم چندان تاثيرگذار نخواهد بود. وي گفت اگر به اواسط دهه هفتاد بازگرديم در آن زمان کارخانجات صنعتي آمريکا در موقعيت خوبي قرار داشتند و ميزان صادارت آمريکا به خارج بسيار بالا بود. اما از آن زمان وضعيت بتدريج تغيير کرده و ميزان واردات به آمريکا افزايش و ميزان صادرات آن به خارج کاهش يافته است.

وي افزود در طول ساليان اخير همه روساي جمهور آمريکا از هر دو حزب مدعي بوده اند که براي افزايش صادرات تلاش مي کنند اما با همه ادعاهاي آنها هميشه ميزان واردات به آمريکا از ميزان صادرات آن بيشتر بوده است.

اين کارشناس آمريکايي با اشاره به توصيه برخي کارشناسان به مقامات آمريکا مبني بر به کارگيري تجربه آلمان گفت دولت آلمان همزمان با شروع بحران اقتصادي و بحران مالي به شرکت ها و کارخانجات اين کشور دستور داد از اخراج نيروهاي اضافي خودداري کنند.

 دولت آلمان به شرکت هاي مختلف اين کشور اعلام کرد به جاي آن که بخواهد براي مقابله با بحران اقتصادي و مالي به اين شرکت ها کمک مالي بپردازد به آنها کمک خواهد کرد تا از اخراج نيروهاي خود جلوگيري کنند. زيرا مقامات آلمان معتقدند بعد از اتمام دوران رکود در نهايت کارخانجات بار ديگر به به کارگيري نيروهاي ماهر نياز خواهند داشت.

اين کارشناس اقتصادي گفت اقدام دولت آلمان مبني بر جلوگيري از خروج نيروهاي کار از کارخانجات و شرکتها از ديدگاه انساني و از ديدگاه اقتصادي مثبت و قابل دفاع است. زيرا از افزايش بيکاران در اين کشور جلوگيري کرده است و تنها ممکن است بخشي از نيروهاي کار با کاهش ساعات کاري و کاهش بخشي از درآمد مواجه شوند اما بيکار نمي شوند.

جيمز استيل کارشناس مسائل اقتصادي در پايان گفت سياست و رويکرد کلي در آمريکا مانند رويکرد بازار است که قائل به هيچ کنترلي بر واردات يا صادرات نيست در چارچوب اين سياست آمريکا ناتوان است. وي گفت براي رفع مشکلات کنوني بايد سياست هاي جاري تغيير کنند.

برچسب ها: آمریکا ، کسری ، تریلیون ، تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.