سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید کاتد مس از ماده معدنی اکسید و سولفور حاوی مس

کاتد مس از ماده معدنی اکسید و سولفور حاوی مس توسط مبتکر کشورمان تولید شد.

داوود بهنیان مبتکر تولید کاتد مس از ماده معدنی اکسید و سولفور حاوی مس در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران، افزود: انحلال ماده معدنی سولفور مس با مشکل مواجه بوده است ما روی کنسانتره مس کار کردیم و عیار 2 درصد را به عیار 28 درصد تبدیل  و از آن استفاده کردیم.
 
وی گفت: در پروسه نیز از استخراج حلالی مس استفاده کردیم و از انتهای فعالیت کاتد مس با عیار ممتاز را تولید کردیم که قابل فروش در بازار است.
 
بهنیان تصریح کرد: نوآوری که در این سیستم به کار برده شده به جای این که از ماده معدنی استفاده کنیم از کنسانتره مس یعنی ماده غنی شده استفاده کردیم.
این مبتکر اظهار کرد: احداث کارخانه کاتد مس با این دانش توجیه اقتصادی داشته و در صدد هستیم که این دانش را در قالب شرکت های دانش بنیان اجرایی کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری ثابت برای تولید 2 تن کاتد مس در روز معادل 700 میلیون تومان با این دانش است که برای کشورمان بسیار مقرون به صرفه است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین علی عبدخدایی
۲۱:۴۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۳
باسلام
ضمن تشکر ازاطلاعات داد ه شده,درخصوص هزینه جاری ودرچه واحدزمانی این مقدارمیتواندتولید شودمطلبی ارایه نشده است هزینه ثابت شامل کارگرمیشود؟همچنین تولید مس یاکاتدمس؟
باتشکر