سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست بررسی نقش مخترعان و مبتکران در تحقق اقتصاد مقاومتی برگزار شد

نشست بررسی نقش مخترعان و مبتکران در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور لاله افتخاری، رییس فراکسیون اختراعات و ابتکارات، تولایی رئیس سازمان بسیج علمی و جمعی از مخترعان و مبتکران برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست بررسی نقش مخترعان و مبتکران در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور لاله افتخاری، رییس فراکسیون اختراعات و ابتکارات، تولایی رییس سازمان بسیج علمی و جمعی از مخترعان و مبتکران برگزار شد.

در این نشست که در محل سالن اجتماعات فروشگاه دائمی اختراعات نوآوران برگزار شد، محمود تولایی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با ورود آمریکا به عرصه جهانی در نیمه دوم هزاره دوم به عنوان یک کشور مقتدر و محبوب با در دست داشتن علم و فناوری و سرمایه و تاثیر بر روی بسیاری از کشور‌های دنیا از جمله ایران، تصریح کرد: این بیانات مقام معظم رهبری در مورد تغییر وضعیت دنیا و صف آرایی عظیم امروز کشور‌ها در ابتدای هزاره سوم که عرصه تلالو فناوری هاست، یک هشدار جدی است.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا فضایی پدید آمده که کشور‌ها به دنبال حفظ و انحصار فناوری برای خود هستند تا در فضای رقابتی اقتصاد شکست نخورند، خاطرنشان کرد: در چنین فضایی  اساس قدرت کشور ها در اختیار داشتن قدرت نرم، تفکر خردمندان و ابزارهای فناورانه است، بنابراین نقش مخترعان و مبتکران و افراد خلاق بیش از پیش نمایان می‌شود.

تولایی ابزار جهاد علمی را تفکر، مغز افزار و خرد توانمندان عنوان کرد و افزود: همانطور که در دوران دفاع مقدس دلداگی به میهن و اسلام و رهبری حکیم و ایثار و از خودگذشتگی خلأهای کمبود سلاح و مهمات سخت افزار جنگ را برای رزمندگان پر می‌کرد، امروز نیز این ویژگی ها در عرصه جهاد علمی بکار می‌آید.

رییس سازمان بسیج علمی با انتقاد از برخی پیچ و خم‌های اداری و برخورد‌های نادرست با جوانان خلاق و مبتکر گفت: هر کس که در عرصه جهاد علمی و اقتدار علمی کشور که به فرموده رهبر معظم انقلاب اساس امنیت و پیشرفت است، ورود کند، بسیجی است.

وی با تاکید براینکه بسیج علمی به هیچ وجه قصد ندارد که تعهدات و مسئولیت‌های نهاد های دولتی را برعهده بگیرد و جایگزین آنها شود، گفت: بسیج علمی امتداد مردمی همه دستگاه‌های نظام و حاکمیت است و درصدد است تا در یک قالب مردم نهاد با حمایت از خلاقیت های جوانان فرصت آفرینی کند.

همچنین در این نشست برخی از مخترعان و مبتکران به بیان دیدگاه خود در رابطه با اقتصاد مقاومتی و چالش های پیش روی تجاری سازی اختراعات پرداختند.

در ادامه این نشست که به نوبت دوم بعد از افطار انجامید، لاله افتخاری نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از استماع سخنان مخترعان، از تلاش مجلس برای پیگیری امور مرتبط با مخترعان خبر داد و و گفت : فراکسیون مخترعان و مبتکران درصدد است تا خلا های قانونی موجود در این زمینه را مرتفع کند.

منبع: روابط عمومی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور

انتهاي پيام/س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.