سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان ترکيه به هماهنگي اين کشور با آمريکا براي سرنگوني نظام سوريه

داود اوغلو ، وزير امور خارجه ترکيه به هماهنگي آنکارا با واشنگتن با هدف سرنگوني نظام سوريه اذعان کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني الاخباريه ؛ احمد داود اوغلو از برنامه ريزي عملياتي دولتهاي ترکيه و آمريکا براي سرنگوني نظام سوريه خارج از چارچوب سازمان ملل خبر داد. داود اوغلو از مسئوليت بزرگ ارتشهاي ترکيه و آمريکا و سازمانهاي اطلاعاتي دو کشور در اين مورد سخن گفت.

رسانه هاي ترکيه سخنان مقامات ترک و آمريکايي را در مورد زمينه سازي براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوريه مانند شمال عراق منتشر کردند. ناظران سياسي معتقدند سخنان مشترک وزراي امور خارجه آمريکا و ترکيه بخشي از جنگ رواني عليه سوريه است. آنها به دنبال تاثير گذاشتن منفي بر افکار عمومي ملت سوريه به ويژه مردم شهر حلب و دادن روحيه به افراد مسلح تروريست در اين شهر هستند.

ناظران تاکيد دارند اوضاع سوريه به طور کامل با عراق در دهه نود قرن گذشته متفاوت است و پدافند هوايي سوريه قدرت زيادي دارد. تهران و دمشق روابط راهبردي دارند، در حالي که ايران و عراق در زمان رژيم صدام دشمن يکديگر بودند.

روسيه هم در مرحله کنوني از سوريه حمايت مي کند، در حالي که مسکو از رژيم صدام حمايت نمي کرد. ما شاهد ايجاد تشکل هاي سياسي و اقتصادي جديدي با حضور چين در جهان هستيم که در دهه نود وجود نداشت.

گزارشگر الاخباريه اضافه کرد: دولت رجب طيب اردوغان در شرايط دشواري گرفتار شده است. دولت اردوغان نه مي تواند از بن بست کنوني خارج شود و نه راهي براي بازگشت دارد. محافل سياسي پيش بيني مي کنند اردوغان به همراهي با توطئه هاي آمريکا به اميد نجات خود ادامه دهد.

 اين در حالي است که واشنگتن براي جلوگيري از پيامدهاي منفي اوضاع سوريه بر اسرائيل، اردوغان را به پرتگاه سوق مي دهد.

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.