سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

معرفی ارقام جدید بادام زمینی در كشور

ارقام جدید بادام زمینی كشور با هدف اتقاء کیفیت وکمیت این محصول اساسی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، رییس مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان گفت: تاكنون 131 رقم بادام زمینی داخلی و خارجی در ایستگاه تحقیقاتی زراعی بادام زمینی لشت نشاء بررسی و مطالعه شده است.

'محمود بهمنی' افزود: به دنبال این تحقیقات مهمترین و بهترین ارقام برای مصارف آجیلی ، روغن كشی و غذایی شناسایی و پس از معرفی از طریق سازمان جهاد كشاورزی و سازمان های ذیربط نسبت به ترویج آن اقدام می شود.

وی یادآور شد ؛ پس از دو سال مطالعه بر روی انواع ارقام در سال گذشته 42 رقم بادام زمینی كه دارای كیفیت بهتری بود، شناسایی و در ابتدای امسال از این تعداد 20 رقم مورد تایید قرار گرفت تا سال آینده، به طور مشخص ارقام مناسب بادام زمینی به كشاورزان معرفی شود.

رییس مركز تحقیقات كشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان با اشاره به اینکه ایستگاه تحقیقاتی تخصصی لشت نشاء 50 سال سابقه فعالیت دارد و از نیمه دوم سال 1388 فعالیت این ایستگاه به اجرای طرح تحقیقاتی معرفی ارقام برتر بادام زمینی متمركز شده است افزود: استان گیلان با محوریت آستانه اشرفیه، رتبه نخست تولید بادام زمینی در كشور را داراست و بیش از 90درصد بادام زمینی كشور در این استان تولید می شود.

بهمنی یادآور شد: دو هزار و  800 هكتار از ااراضی حاصلخیز گیلان به کشت بادام زمینی اختصاص دارد./ س
برچسب ها: ارقام ، جدید ، بادام ، زمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.