سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ قائم مقام ﺻﻨﺪوق ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺸﺎورزی؛

10 صندوق حمایتی كشاورزی ویژه بانوان تشكیل شد

قائم مقام شركت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش كشاورزی از تشكیل 10 صندوق حمایتی ویژه بانوان در زمینه كشاورزی خبر داد.

'ﻋﻮض علیزاده ﻣﻘﺪم' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: این صندوق‏ها در همه استان‏های كشور و به 48 صندوق ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: 32 صندوق استانی، چهار صندوق ملی، طیور، لبنی، دام و عشایر، دو صندوق شهرستانی و 10 صندوق نیز به بانوان شهرستانی اختصاص یافته است.

علیزادهﻣﻘﺪم خاطرنشان كرد: مجموعه ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی با كوله‏باری از تجربیات هشت ساله خود از بدو تاسیس به دنبال توسعه این مراكز مهم مالی و اعتباری است

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی افزود: تلاش این مجموعه بر افزایش كمی و كیفی صندوق‏های حمایتی از بخش كشاورزی معطوف شده است.

وی از ایجاد شرایطی ویژه و مهم برای تاسیس و راه‏اندازی صندوق‏های حمایتی كشاورزی خبر داد و تصریح كرد: بر اساس ضوابط و مقررات كنونی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران ثبت، تاسیس و راه‏اندازی نهادهای مالی همچون بانك، موسسات مالی و اعتباری مستلزم فراهم‏سازی شرایط بسیاری است.

علیزاده مقدم، افزود: یكی از ملزومات اصلی در راه‏اندازی چنین مراكز مالی و اعتباری موضوعی تحت عنوان كفایت سرمایه ابتدایی است.

قائم مقام ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎدر ﺗﺨﺼﺼﯽ ﺻﻨﺪوق ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‏ﮔﺬاری در ﺑﺨﺶ ﮐﺸﺎورزی، سرمایه اولیه را برای تاسیس بانك بر اساس قوانین، برخورداری از بودجه حداقلی چهار هزار میلیارد ریالی عنوان كرد.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه دولت و قانون‏گذار شرایطی را برای بخش كشاورزی در نظر گرفته‏اند كه به محض اراده بهره‏برداران در قالب تشكل‏های كشاورزی در تشكیل زیرساخت‏های مالی و اعتباری مانند صندوق‏های حمایتی مساعدت‏های لازم در این خصوص صورت می‏گیرد./س



برچسب ها: کشاورزی ، بانوان ، صندوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.