سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تامین زیرساخت های طرح ایران كد برای كاهش قاچاق ضروری است

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: تامین زیرساخت های اجرای طرح ایران كد با توجه به تاثیر مستقیم در كاهش قاچاق كالا ضروری است.

اصغری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود : در حال حاضر كالاهای وارداتی فاقد برچسب ایران كد، ثبت سفارش نمی شوند و هر محصول خارجی برای واردات به كشور باید آن را دریافت كند.

وی گفت : بیش از پنج هزار قلم كالا مشمول طرح ایران كد است كه در صورت نداشتن آن، كالاهای وارداتی قاچاق محسوب می شوند.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی با تاكید بر آثار منفی پدیده قاچاق بر تولید و اشتغال افزود : كنترل بیش از پیش مبادی ورودی و خروجی كالا در كشور از قاچاق جلوگیری می كند.

اصغری با یادآوری طرح شبكه بازرسی و نظارت مردم گفت : در طرح شبنم كالاها نیز به یك كد دو بعدی ممهور می شوند و خریدار با ملاحظه آن از قاچاق نبودن محصول مورد نظر اطمینان می یابد كه این مهم نیز نیازمند تامین هر چه بیشتر زیرساخت ها است.

وی افزود : مردم به عنوان مصرف كننده نهایی، آخرین حلقه نظارت بر عرضه محصول هستند و با خودداری از خرید كالاهای قاچاق می توانند در كنترل این پدیده مشاركت داشته باشند.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی با تاكید بر نقش اساسی مردم در كنترل قاچاق كالا گفت : مردم با خرید كالای قاچاق رای به ادامه فعالیت قاچاقچی می دهند كه باید فرهنگ خرید كالای فاقد ایران كد و شبنم هر چه بیشتر در جامعه ترویج شود./س

برچسب ها: زیرساخت ، قاچاق ، بازرگانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.