سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

دستیابی به اهداف 'اقتصاد مقاومتی' با برنامه محوری عوامل بازار امكانپذیر است

معاون برنامه ریزی و اداری- مالی فرماندار فیروزكوه گفت: دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی مطروحه از سوی مقام معظم رهبری با برنامه محوری و انجام كار كارشناسی توسط اصناف، مجامع امور صنفی و بازار امكانپذیر است.

'اسماعیل اسفندیار' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن  اظهارداشت: نقش كمیسیون نظارت در تنظیم بازار و نظارت بر اصناف به عنوان اركان اقتصادی جامعه بر كسی پوشیده نیست و از اهمیتی خاص برخوردار است.

وی با تقدیر از مسؤولان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در برپایی نمایشگاه طرح ضیافت و اقدامات بسیار مؤثر و ارزشمند در حوزه تنظیم بازار ماه مبارك رمضان، خاطرنشان كرد: نتیجه انجام این مهم آرامش بازار و دستیابی به یك ثبات نسبی در وضعیت كالاها بخصوص اقلام پروتئینی، لبنی و دیگر مایحتاج ضروری مردم است، كه انتظار می رود در طول سال نیز استمرار داشته باشد.

معاون فرماندار فیروزكوه با اشاره به اینكه كمیسیون نظارت مهمترین مرجع تصمیم گیری در حوزه صنوف است و اصناف و بازاریان به عنوان مهمترین اركان اقتصادی نقش بسزایی در امر تولید، توزیع و اشتغال دارند، تصریح كرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری هدفمندانه سال ها طی سنوات اخیر، بار عمده این مسؤولیت بر عهده بازار است.

وی افزود: نقش اصناف در پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی و پس از آن پشتیبانی از جنگ در طول هشت سال دفاع مقدس بی بدیل بود و قطعا اگر همكاری مجمع امور صنفی، بازاریان و اصناف نبود اجرای طرح هایی نظیر هدفمندی یارانه ها در سطح كشور با مشكلات و چالش هایی همراه می شد.

اسفندیار ادامه داد: امروز دشمنان و معاندان نظام از اعمال دسیسه ها و فشارها علیه ایران اسلامی نا امید شده اند و به دنبال آن هستند تا از طریق تحریم های اقتصادی، حكومت و دولت را از درون منفعل نموده و مردم را دلسرد كنند ، كه متاسفانه عده ای نا آگاه نیز از داخل كشور با آنان همراهی و همدستی می كنند.

وی با اشاره به التهابات اندك بازار در ابتدای ماه مبارك رمضان، اذعان داشت: خوشبختانه با انسجام بین قوای سه گانه، مردم و مسؤولان، بخش خصوصی، بازار و اصناف و واگذاری بخشی از مسؤولیت های نظارتی از سوی دولت به مجامع امور صنفی، مشكلات موجود برطرف شد و بازار دوباره به سوی تعادل و آرامش حركت كرد.

معاون فرماندار فیروزكوه همچنین با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و مطرح نمودن بحث اقتصاد مقاومتی، تاكید كرد: در جهت تحقق منویات معظم له بازار باید با برنامه ورود پیدا نموده و مجمع امور صنفی نیز با تامل و انجام كار كارشناسی روی تك تك نكات مطروحه از سوی رهبری برنامه های خود را اعلام نماید.

وی با بیان اینكه در راستای تنظیم پایدار بازار اجرای یك سری برنامه های كوتاه مدت، موقتی و در بازه زمانی محدود به هیچ عنوان مطلوب نیست، افزود: هر حركتی اگر خارج از برنامه و چارچوب باشد عقیم مانده و از اثر بخشی لازم برخوردار نخواهد بود.

اسفندیار ادامه داد: تجربه ثابت كرده است كه تنظیم بازار به صورت دستوری امكانپذیر نیست و بدون ایجاد یك سری زیرساخت ها و اقدامات زیربنایی نمی توان در كنترل صحیح و اصولی قیمت ها تاثیرگذار بود.

وی گفت: برای رسانیدن محصول به یك قیمت مناسب به دست مصرف كنندگان نهایی، بایستی تمامی اركان بازار هماننده حلقه های زنجیر كار خود را به خوبی انجام دهند و در این راستا، طرح های نظارتی و كنترلی نیز به صورت دقیق، مستمر و كارشناسی شده اعمال گردند.

معاون فرماندار فیروزكوه خواستار تشكیل كمیته های آموزش، تعیین نرخ و اصناف در ذیل كمیسیون نظارت شد و تصریح كرد: مجمع امور صنفی و بازار به عنوان بدنه اجتماعی و اركان نظام باید با برنامه محوری، سهم و نقش خود را در اقتصاد مقاومتی به شایستگی ایفاء نمایند.

وی در خاتمه بانك جامع اطلاعاتی اصناف را به عنوان یكی از كمبودهای مدیریت بخشی و برنامه ریزی كلان شهرستان عنوان نمود و خواستار اهتمام مسؤولان اداره صنعت، معدن و تجارت در تهیه و تدوین آن گردید و ابراز امیدواری كرد نصب دستگاه های "POS” در راستای كاهش هزینه ها و توسعه تجارت الكترونیك و ملزم كردن صنوف به استفاده از ترازوهای دیجیتال در بحث صدور فاكتور و در نتیجه لحاظ نمودن حق مشتری و فروشنده، هر چه بیشتر عملیاتی و اجرایی گردد./س

برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، اصناف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.