سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه /

احداث كارخانه توليد ميني بوس و قطعات خودرو

كارخانه توليد ميني بوس و قطعات خودرو احداث مي شود

عباداله اكبري در نشست با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه: اين كارخانه براي نخستين بار در استان و با همت يك سرمايه گذار استاني احداث خواهد شد.

وي با بيان اينكه برخي از تكنولوژي ها و امكانات لازم از پيش توسط سرمايه گذار فراهم شده است، افزود: ميزان سرمايه گذاري لازم براي راه اندازي اين كارخانه در حال حاضر 500 ميليارد ريال برآورد شده است.

اكبري اظهار داشت: در صورت راه اندازي اين كارخانه براي يك هزار نفر به صورت مستقيم و 15 هزار نفر به صورت غير مستقيم شغل ايجاد مي شود.

وي با اشاره به اينكه كارخانه مذكور در زميني بالغ بر 20 هكتار در جاده مهاباد احداث مي شود، عنوان كرد: بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته با راه اندازي خط توليد اين كارخانه در فاز نخست 300 دستگاه ميني بوس و از فازهاي بعدي بيش از 600 دستگاه توليد خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي با بيان اينكه قطعات توليدي در اين كارخانه متفاوت تر توليدات مشابه آن خواهد بود، اضافه كرد: خودروهاي توليدي اين كارخانه مجهز به آخرين تكنولوزي هاي روز دنيا و با امكاناتي از قبيل كولر، بهينه سازي سوخت، سيستم اي بي اس،كمربند ايمني، استاندارد سازي كف و سقف و غيره خواهد بود.

اكبري گفت: با راه اندازی این کارخانه کلنی قطعه سازی در استان رونق خواهد گرفت و سازمان نیز برنامه ریزی های لازم در این خصوص را دنبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: راه اندازي كارخانه توليد ميني بوس و قطعات خودروي استان در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به نام توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده است گامي به سوي پيشرفت اقتصادي و به كارگيري دانشجويان و متخصصان فني استان خواهد بود.

اکبری خاطرنشان ساخت: طرح احداث اين كارخانه در جلسه اي با حضور استاندار و شخص سرمايه گذار مطرح شد و با موافقت طرفين به تصويب رسيد و مقرر شد پس از صدور جوازهاي مربوطه، احداث آن آغاز شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.