سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تشنج ناشی از تب در کودکان

تشنج‌ ناشي‌ از تب‌ عبارت‌ است‌ از تشنجي‌ كه‌ به‌ دنبال‌ افزايش‌ ناگهاني‌ دماي‌ بدن‌ شيرخواران‌ و كودكان‌ به‌ وجود مي‌آيد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اراک در اين‌ حالت‌ هوشياري‌ كودك‌ تغيير مي‌يابد و انقباضات‌ ناگهاني‌ و غيرقابل‌ كنترلي‌ در عضلات‌ وي‌ پديد مي‌آيد.تشنج ناشي از تب جزو تشنج‌هاي خوش‌خيم است كه جاي نگراني براي والدين در ارتباط با آن شايد وجود داشته باشد، اما بايد دانست كودكان از سنين بين شش ماه تا شش سالگي با تب بالا دچار تشنج مي‌شوند.

نشانه‌هاي تشنج، بالا رفتن چشم‌ها، قفل شدن دهان و لرزش كودك است كه معمولا دو ساعت طول مي‌كشد.خوشبختانه تشنج ناشي از تب پس از شش سالگي بهبود مي‌يابد، يعني وقتي كودك به پنج يا شش سالگي مي‌رسد، ديگر بدن به تب واكنش نشان نمي‌دهد.

راه‌هاي پيشگيري از تشنج :هرگاه‌ در كودكي‌ كه‌ سابقه‌ تشنج‌ ناشي‌ از تب‌ دارد، تب‌ آغاز شد، بلافاصله‌ بايد اقداماتي‌ براي پايين‌ آوردن‌ تب‌ صورت بگيرد، چراكه چنانچه زمان تشنج طولاني شود به مغز آسيب مي‌رساند.

هنگام بروز تب لازم است استامينوفن چهار تا شش ساعت يك‌بار به كودك خورانده شود و بعد از اين مرحله بايد شروع به تن‌شويه كرد و در مرحله آخر بايد كودك را نزد پزشك اطفال برد. داروهايي از جمله شياف توسط پزشك، در صورت تشنج به كودك داده مي‌شود تا جلوي تشنجات بعدي گرفته شود./س

برچسب ها: تب کودکان ، تشنج ، دمای بدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.