سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در دانشگاه شهيد بهشتي تشريح کرد

تأثيرات وقوع انقلاب اسلامي در ايران

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: شكل‌گيري و كارآمدي حكومت ديني، بطلان انديشه‌هاي افيوني و روبنايي دين، رقابت بين مدل حكومت ديني يا مدل ليبرال دموكراسي، رقابت بين تمدن اسلام و غرب، بيداري و خيزش اسلامي، فناوري ارتباطات و روند تكنولوژي در زندگي بشر و افزايش سطح آگاهي از موارد قابل مشاهده پس از انقلاب اسلامي است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، هفتمين كارگاه آموزشي جنگ نرم كه به همت سازمان بسيج اساتيد در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران طي سخناني در اين کارگاه آموزشي با اشاره به مقايسه چالش‌هاي فكري- اعتقادي قبل و بعد از انقلاب اظهار داشت: با نگاه به تاريخ صد سال اخير ايران و منطقه مي‌توان به اين جريانات فكري از جمله انقلاب فرانسه و پديده رنسانس، انقلاب اكتبر شوروي و همين‌طور انقلاب اسلامي 57 اشاره داشت.

وي در ادامه به تشريح اين حوادث پرداخت و يادآور شد: از پيامدهاي پديده رنسانس در جهان غرب، پديده علم و تجربه‌گرايي در برابر دين‌گرايي، انكار حقايق ثابت، اومانيسم و رها شدن انسان از قيود، پديده سكولاريزم و همين طور ارائه مدل ليبرال دموكراسي بر اساس قرار داد اجتماعي بود.

سعيدي با اشاره به انقلاب کبير شوروي گفت: افراط‌گرايي ليبراليسم در شكل‌گيري اين انقلاب و همين طور پيدايش نظريات ماركس يا ليبرال دموكراسي كه مباحثي را در مقابل اسلام مطرح مي‌كردند، به عنوان عوامل تاثير گذار در اين انقلاب كبير عمل كردند.
 
سعيدي در مقايسه اين سه ديدگاه در دانشگاه‌ها كشور گفت: دانشگاهيان ايراني مي‌توانند با بررسي مسائل مطرح شده در اين سه ديدگاه، بهترين آن را كه همان ديدگاه اسلامي است براي رسيدن به اهداف خود در كشور مد نظر قرار دهند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در ادامه، پيامدهاي انقلاب کبير شوروي را اين‌گونه عنوان كرد: ماده‌گرايي، حذف دين از انديشه و زندگي بشريت و حذف عرفي‌ترين حقوق انسان از پيامدهاي به جاي مانده از انقلاب کبير در شوروي است.

وي با اشاره به تحولات سياسي كه در خاورميانه بر حكومت‌ها سايه انداخته يادآور شد: عواملي همچون گرايشات سوسياليستي، رشد و نفوذ انديشه مادي‌گرايي، رواج ناسيوناليسم، نحله‌ها و انديشه‌هاي فرقه انحرافي از موارد قابل ذكر است.

سعيدي در ادامه به وقوع انقلاب اسلامي ايران در سال 57 و تاثيرات آن اشاره و خاطرنشان كرد: شكل‌گيري و كارآمدي حكومت ديني، بطلان انديشه‌هاي افيوني و روبنايي دين، رقابت بين مدل حكومت ديني يا مدل ليبرال دموكراسي، رقابت بين تمدن اسلام و غرب، بيداري و خيزش اسلامي، فناوري ارتباطات و روند تكنولوژي در زندگي بشر و افزايش سطح آگاهي از موارد قابل مشاهده پس از انقلاب است.

وي به چالش‌هاي فكري تاثير گذار برحوزه‌هاي مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: حوزه حكومت ديني، مديريت با قانون گذاري، رابطه اهداف ملي با اهداف فرا ملي، رسالت حكومت ديني در احياي اصول، نقش دولت اسلامي در ايجاد مراكز ديني و مرزهاي تكليفي در صيانت از انقلاب از ويژگي‌هاي حائز اهميت در اين مسئله است.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: انقلاب ، پدیده ، اسلام ، جنگ نرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.