سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افزایش ضربان قلب و فشار خون از عوارض داروهای غیر استاندارد لاغری است

رئیس اداره غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزایش ضربان قلب و فشار خون را از عوارض داروهای غیر استاندارد لاغری دانست.

سیدحسین حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نیشابور، اظهار کرد: کسانی که مشکل اضافه وزن دارند، اغلب مایلند روش‌های مختلفی را برای کاهش وزن تجربه کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

وی با اشاره به قرص‌های لاغری که بسیار در مورد آن‌ها تبلیغ می‌شود بیان کرد: اگرچه به ادعای تولیدکنندگان، این قرص‌ها می‌توانند نتیجه قابل توجهی در کاهش وزن داشته باشند، اما اثرات جانبی و خطرناک آن‌ها را نباید نادیده گرفت.

حسینی با بیان اینکه قرص‌های لاغری را می توان از داروخانه، با نسخه پزشک و یا به صورت آنلاین خریداری کرد، گفت: به دلیل سهولت دسترسی به این قرص‌ها از طریق آن لاین یا تهیه آن از فروشگاه‌ها، اغلب افراد وسوسه می‌شوند مصرف این قرص‌ها با نام‌های مختلف را تجربه کنند.

وی‌ با اشاره به اینکه قرص‌های لاغری شامل مواد مختلفی است که مجموع آن‌ها باعث کاهش وزن می‌شود، گفت: روش کاهش وزن در قرص‌های مختلف، متفاوت است به‌عنوان مثال بعضی از این قرص‌ها با کاهش اشتها و کم خوردن به کاهش وزن کمک می‌کنند در حالی که بعضی قرص‌ها، مانع جذب چربی در بدن می‌شوند.

حسینی اضافه کرد: گرچه والدین از داشتن کودکان چاق ابراز خرسندی می‌کنند، اما غافل هستند که سلول‌های چربی از زمان کودکی در تمام بدن ساخته شده و در جوانی و پیری برای فرد ایجاد مزاحمت می‌کند.

وی تأکید کرد: این قرص‌ها را باید به همراه یک رژیم سالم و تمرین ورزشی منظم مصرف کرد تا تاثیرگذار باشد.

این پزشک مسئول گفت: بعضی انواع این داروها که فاقد استانداردهای دارویی هستند، عوارض خطرناکی ایجاد می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به افزایش ضربان قلب، افزایش میزان فشار خون، بی‌خوابی، عصبانیت، سردرد، سرگیجه، ضعف، تغییر مزه دهان، خشکی دهان، بی‌حسی پوست، تهوع، گرفتن عضلات شکم، اسهال و دیگر مشکلات دستگاه گوارش و مشکلات کبد، اشاره کرد که علائم فوق بسته به نوع داروی کاهش وزن در هر فرد فرق می‌کند. /س 

برچسب ها: فشار خون ، قلب ، قرص لاغری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.