سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ساماندهی پایانه های مرزی آذربایجان غربی

پایانه های مرزی آذربایجان غربی ساماندهی می شوند

مدیرکل حمل و نقل پایانه های آذربایجان غربی در گفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت : تکمیل سالن مسافربری پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در مرز ایران و عراق ، آغاز مرحله دوم عملیات عمرانی پایانه مرزی بازرگان شامل دیوارکشی، زیباسازی، ساماندهی محوطه ما بین سالن تجاری و مسافربری پایانه مرزی بازرگان از جمله این طرحها ست .

بابک طالبی اظهار داشت : همچنین اجرای طرح جامع ساماندهی نقطه صفرمرزی و ایجاد مجموعه پیش ساخته مسافربری در پایانه مرزی پلدشت را از دیگر طرحهای ساماندهی پایانه مرزی آذربایجان غربی طی سالجاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته عملیات محوطه سازی و دیوارکشی سایت موقت با اعتباری بالغ شش میلیارد ریال و ساخت مجموعه موقت تجاری با سه میلیارد ریال به اتمام رسید .

مدیرکل حمل و نقل پایانه های آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین برای اجرای عملیات کارهای باقیمانده مرز بازرگان 48 میلیارد ریال اختصاص یافته که با پیشرفت فیزیکی 97 درصد در حال انجام است و پیش بینی می شود در شهریورماه سالجاری به اتمام برسد .

طالبی اضافه کرد : پیگیری اجرای طرح جامع توسط سرمایه گذار خارجی و داخلی، راه اندازی بخش تجاری در پایانه مرزی رازی و تعیین تکلیف واگذاری کارهای به جا مانده از طرح جامع شامل سالن مسافری، تکمیل محوطه و تاسیسات زیربنایی از سایر اقدامات این بخش است .

وی از اختصاص 160 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرحها با هدف ارتقا کیفی، توسعه خدمات و تسهیل در روند امور درپایانه های مرزی خبرداد و گفت : امسال بخش بزرگی از عملیات عمرانی درپایانه های مرزی به اتمام می رسد

مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان از اتمام عملیات عمرانی طرح توسعه پایانه مرزی بازرگان خبرداد و گفت: پایانه مرزی بازرگان بدلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم بین المللی اهمییت بسیاری داشته وبعنوان شاهراه اصلی زمینی کشور برای ارتباط بااروپا محسوب می شود.

طالبی با اشاره به اینکه امسال پرونده عملیات اجرایی این پایانه مرزی بسته می شود گفت: اجرای عملیات باقیمانده مرز بازرگان، شامل محوطه سازی ،اجرای روسازی بتنی ،احداث سرویس بهداشتی و منبع آب با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی 90 درصد درحال اجراست که در نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به موقعیت ویژه پایانه مرزی تمرچین نیز گفت: این مرز در مقایسه با سایر مرزهای استان از جایگاه خاصی برخوردار است به طوریکه با وجود محدودیت در ساخت و سازها و موقعیت جغرافیایی روزانه پذیرای حجم زیادی از ناوگان حمل و نقل مسافری و باری است./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.