سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

آغاز عملیات میدانی طرح آمارگیری نیروی کار در زنجان همزمان باسراسرکشور

عملیات میدانی طرح آمارگیری نیروی کار در کشوردر استان زنجان نیزآغازشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه  خبرنگاران زنجان کارشناس دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان گفت: این طرح از21مرداد ماه امسال آغاز وتا 3 شهریورادامه دارد.

عزیزخانی افزود:براساس آخرین نتایج منتشر شده پارسال در استان زنجان نرخ بیکاری 4/8 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی نیز 6/41 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: منظور از نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 10 ساله و بیشتر استان است که به داشتن شغل یا فعالیت اقتصادی تمایل دارند و همچنین امسال 6/91 درصد جمعیت 10 ساله و بیشتر استان شاغل هستند.

کارشناس دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان ادامه داد: در طرح آمارگیری نیروی کار استان که در هفته سوم و چهارم ماه میانی هر فصل اجرا می‌شود به 1320 خانوار مراجعه می‌کنیم که این تعداد خانوار در سطح نقاط شهری و روستایی استان توزیع شده‌اند و پراکندگی این خانوارها که در 110 خوشه دسته‌بندی شده‌اند، به گونه‌ای است که حتی به دورترین نقاط روستایی مانند روستای بالاکوه در شهرستان طارم مراجعه می‌شود.

عزیزخانی گفت: در این طرح علاوه بر مشخصات جمعیتی و شناسنامه‌ای خانوار برای افراد بالای 10 سال خانوار نیز فرم اطلاعات اشتغال تکمیل می‌شود و سئوالاتی در خصوص میزان وقتی که فرد در شغل خود مشغول بوده است، پرسیده می‌شود.

وی افزود: همچنین در این فرم ما سئوالاتی در مورد آرزوهای فرد می‌پرسیم که اینکه آیا این فرد شاغل دوست دارد چند روز در هفته و چند ساعت در روز کار بکند و یا این که فرد از شغل فعلی خود راضی هست؟ آیا مزایای فعلی شغل‌اش قابل قبول است؟

این کارشناس خاطر نشان کرد: نتایج این آمارگیری 2 ماه بعد از ارسال فایل استخراج به تهران توسط مرکز آمار ایران منتشر می‌شود./س

برچسب ها: آمارگیری ، نیروی ، کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.