سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

دسترسی به هوای آزاد با تبادل انرژی

دسترسی به هوای آزاد با تبادل انرژی کمتر را می‌توان دستاورد رعایت مبحث 3 مقررات ملی ساختمان که با عنوان حفاظت ساختمان در مقابل حریق عنوان شده،دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان   یک کارشناس معماری گفت: یکی از دغدغه‌های مهم کاربران و مردم  در حال حاضر صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و درهمین راستا باید به این نکته توجه کرد که برخی مقررات در مساحت‌های کوچک قابل اجرا نیست به طوری که باید در صورت اجرای این مقررات در مکان‌های کوچک، روش‌های ایمنی خاصی اجرا شود.

محمدی افزود: زمانی که در ساختمانی با مساحت کمتر از 60متر از پکیج و یا سایر وسیله‌های گازسوز استفاده می‌شود، برای حفظ ایمنی  و مقابله با برخی مشکلات مانند آتش سوزی باید تهویه‌ای برای گردش هوا در ساختمان تعبیه شود.

وی تصریح کرد: برای ثابت نگه داشتن دمای ساختمان‌ها در فصول مختلف با صرفه‌جویی انرژی کمتر راه‌کارهای مفیدی وجود دارد از آن جمله رعایت اصول صحیح عایق‌کاری بخش‌های گوناگون ساختمان و همچنین جلوگیری از ورود هوای بیرون به داخل ساختمان می‌باشد که علاوه بر کم شدن مصرف انرژی، منابع اولیه برای استفاده آیندگان حفظ می‌شود.

این کارشناس معماری به راه‌هایی برای کاهش اتلاف انرژی اشاره کرد وادامه داد: استفاده از قاب‌های PVC یا آلومینیومی دو جداره، استفاده از پنجره‌ها یا شیشه‌های دوجداره را می‌توان از راه‌کارهایی برای کنترل اتلاف انرژی دانست./س

برچسب ها: هوای ، آزاد ، انرژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.