سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بخش نشر کتاب خبر داد؛

تعطیلی موقت 4 غرفه در نمایشگاه قرآن

فعالیت بخش نشر کتاب از نیمه خرداد آغاز شد و در شروع فراخوانی برای حضور ناشران در نمایشگاه در سایت وزارت ارشاد منتشر شد.

احمد کمالی نژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: در حدود 246 ناشر ثبت نام و درخواست حضور در نمایشگاه برای ارائه محصولات را داشتند که از این تعداد حضور 157 ناشر برای حضور فراهم شد که با توجه به آیین نامه ای که بخش مکتوب تنظیم و به تصویب شورای سیاست گزاری نمایشگاه رسید که در این رابطه شاخص هایی کیفی و کمی مورد توجه جدی قرار گرفت.
از جمله شاخص ها کیفی داشتن آثار ممتاز و مطرح در جشنواره مختلف فرهنگی در سطح کشور و نداشتن تخلف در نمایشگاه قبلی است.
وی  در ادامه بیان کرد: ناشرانی که موفق به حضور در نمایشگاه برای ارائه محصولات نشدند نمایندگی از آثار خود را به ناشرانی  که حضور دارند محول کردند.
کمالی نژاد گفت: تخلفات جدی در بخش نشر مکتوب منجر به تعطیلی موقت می شود که تا کنون 4 غرفه تعطیلی موقت از یک ساعت تا یک روز کامل شدند که اگر این جریان ادامه یابد برای ناشر متخلف پرونده ای جهت رسیدگی تشکیل به هیئت رسیدگی ارجاع که در همین خصوص با تشکیل پرونده ناشران از حضور در نمایشگاه آتی محروم می شدند.
مدیر بخش نشر کتاب اذعان کرد: بیش از 19 هزار کتاب عرضه که از این تعداد هزار و 900عنوان برای نخستین در نمایشگاه قرآن عرضه شد از تعداد کتاب بیشتر آثار مربوط به ناشرانی از تهران، قم، خراسان رضوی به ترتیب بود.
وی در ادامه به کمبود فضای بخش اشاره کردو گفت: سال گذشته فعالیت ها در بخش زیر زمین نمایشگاه هم بود اما امسال فضای کمتری به ما اختصاص داده شد که دلیل کسری این فضا ساخت و ساز در نمایشگاه می باشد در ضمن از بخش ما بیشترین متراژ کم شد این در حالی است که بزرگترین بخش نمایشگاه بخش نشر مکتوب است.
وی خاطر نشان کرد: در بخش ناشران بین الملل 24 ناشر از کشورهای لبنان، سوریه، عراق، مصر، اردن، ترکیه و هند فعالیت و حضور دارند.
گفتنی است بیش از 4 هزار عنوان در بخش نشر خارجی وجود دارد که البته در مجموع این محصولات میانگین 30 درصد تخفیف داشتند این تخفیف از 10 درصد تا 50 درصد می باشد./ل
برچسب ها: قران ، تخلف ، اثار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.