سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفاتاج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

همراهی ترکیه با غرب در تشدید بحران سوريه خودکشي سياسي است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: سياست‌هاي ترکيه در سوريه نوعي خودکشي سياسي بوده چرا که راهبرد اين دولت با خواسته‌هاي ملت و گرايشات ضد‌صهيونيستي آنها متفاوت است و به ضرر و زيان اين دولت تمام خواهد شد.

مجید صفاتاج در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات سوريه و سياست هاي ترکيه در برخورد  با بحران های اخیر در این کشور گفت: سياست خارجي ترکيه در خاورميانه از اواخر سال 2008 تاکنون دچار فراز و نشيب های بسیاری شده و دولت این کشور در شرایط کنوننی بنابر ضرورت ها و منافع خود، سياست هاي زيکزاکي و متفاوتی را در پيش گرفته است.

وي افزود: سياست هاي ترکيه جهان بيني و اصول خاصي نداشته چرا که در سال هاي اخير همراهي اين دولت با آمريکا و غرب در مخالفت با دولت بشار اسد و کمک به معارضان تروریست جایگزین محکوميت اقدامات رژيم  غاصب صهيونيستي از سوي دولت ترکيه شده است.

صفاتاج ادامه داد:  ترکيه با دخالت در امور داخلی سوريه  و دامن زدن  به نا آرامی ها در پي ارتقاء جايگاه و موقعيت منطقه اي و بين المللي خود بوده در حالي که شواهد حاکي از اين است که اين مداخلات، ترکيه را در باتلاق ساخته شده توسط غرب فرو برده و تبعات منفي آن در داخل این کشور در قالب اعتراضات مردمي ديده مي شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی در پايان خاطر نشان کرد: سياست هاي ترکيه در  برخورد با  بحران های اخیر در سوريه نوعي خود کشي سياسي بوده چرا که راهبرد اين دولت با خواسته هاي ملت ترکيه و گرايشات ضد صهيونيستي آنها در تعارض است و به ضرر و زيان اين دولت تمام خواهد شد.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: ترکیه ، غرب ، سوریه ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.