سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير سابق فدراسيون تنيس روي ميز :

حادثه در كشتي آزاد براي پينگ پنگ درس عبرت است

دبير سابق فدراسيون تنيس روي ميز گفت: بايد فدراسيون نفرات بيشتري را تقويت كند و تمركزش تنها روي نوشاد عالميان نباشد زيرا ممكن است سرنوشتي مانند كشتي آزاد در المپيك براي پينگ پنگ به وجود بيايد.


امير  عميدي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران  تصريح كرد: اكنون تمام توجه فدراسيون تنيس روي ميز روي نوشاد عالميان است انصافا هم او عالي عمل كرد اما نمي توان تمام توجهات را به يك نفر معطوف كرد و از بقيه بازيكنان چشم پوشيد زيرا اتفاق خبر نمي كند و مانند رضا يزداني در كشتي آزاد كه روي مدال و افتخار آفريني او در المپيك لندن حساب كرده بودند و صلاحيت آن را هم داشت اما متاسفانه دچار آسيب ديدگي شد و همه آرزوها به باد رفت .

وي مدعي شد: ما بازيكنان بسيار خوبي در ورزش تنيس روي ميز داريم كه مي توانند موفق باشند بسياري از بازيكنانمان كه داراي رنكينگ جهاني بوده اند اكنون به قدري در رقابت هاي برون مرزي حاضر نشده اند كه ستاره دار شدند و در معرض حذف از جدول رده بندي هستند.

عميدي درباره عملكرد ندا شهسواري و نوشاد عالميان در المپيك 2012 لندن گفت: من اعتقاد دارم كه عملكردمان در المپيك مطابق پيش بيني بود و خواسته ها بر آورده شد در واقع هر چه بكاريم درو مي كنيم .

وي مدعي شد: سال گذشته درست در همين ماهها بود كه من به سمت دبيري فدراسيون تنيس روي ميز انتخاب شدم وقتي وارد فدراسيون شدم شرايط به گونه اي بود كه نوشاد عالميان و بسياري ازبازيكنان با فدراسيون قهر كرده بودند و از آن جدا شده بودند اما در مدت 9 ماهي كه من بودم به لطف رايزني هايي كه با رئيس هيئت و افراد مختلف داشتم آنها را برگردانم و اتفاق خوبي كه افتاد اين بود كه تا زمان برگزاري رقابت هاي انتخابي المپيك برنامه ريزي منسجمي در نظر گرفته شد و اعزام هاي بدون مرزي به قدري زياد شد كه رنكينگ جهاني نوشاد عالميان به اندازه 60 يا 70 پله بالا آمد و شهسواري نيز 100 پله صعود كرد وعملكرد آنها در المپيك هم تا همين قدر جا داشت و حتي عالميان بيشتر از حد انتظار هم عمل كرد.

دبير سابق فدراسيون تنيس روي ميز تاكيد كرد: اگر بخواهيم در المپيك چهار سال آينده نتيجه بگيريم بايد به نوعي عمل كنيم كه رنكينگ بازيكنانمان به زير 100 بيايد تا دست بسته نباشيم مانند شهسواري كه مجبور شد با بازيكني بازي كند كه 200 پله از او بالاتر بود و مجبور شد اوت شود همچنين در المپيك هاي قبلي و بازيكنان پيشين كه فرستاديم اگر رنكينگ خوبي داشتند مطمئنا نتيجه بهترين مي گرفتند و دست بسته عمل نمي كردند.

عميدي درباره اينكه چقدر اعزام هاي برون مرزي بازيكنان در افزايش رنكينگ آنها موثر است بيان كرد: در اعزام هاي برون مرزي بايد هوشمندانه محل مسابقات را انتخاب كرد بايد به مسابقاتي برويم كه امكان گرفتن امتياز برايمان وجود داشته باشد تا رنكينگمان بالا برود مانند آفريقايي ها كه با اين روش رنك بازيكنانشان را بالا مي برند.

وي خاطرنشان كرد: من با از اينكه شنيده ام نيما عالميان براي حضور در مسابقات چين كه اوايل شهريور ماه برگزار مي شود رفته است ناراحت شدم زيرا به طوز قطع گرفتن نتيجه در چين براي او بسيار سخت است و در صورتي كه نتيجه نگيرد رنكينگش پايين مي آيد و حيف است.

امير عميدي به نقش مربي اشاره كرد و گفت: به نظر من ارتباط معنوي بين بازيكن و مربي بايد حفظ شود شهسواري در المپيك 2012 لندن مظلومانه رفت من كاري به دانش يك مربي ندارم و نمي گويم مربي اي كه همراه بازيكنان تنيس روي ميز به لندن رفت از نظر علمي بد بوده است چيزي كه اهميت دارد نوع اعتمادي است كه بازيكن به مربي اش دارد و چقدر مي  تواند از كمك او استفاده كند واين ارتباط مستلزم برگزاري اردوهاي داخلي است كه يك مربي بتواند با بازيكنانش ارتباط بگيرد و در جاي خالي زندگيش رسوخ كند تا بهتر با روحيات ورزشكار آشنا شود.

عميدي اظهار داشت: المپيك فضايي مربوط به دو ماه و شش ماه نيست بلكه بايد روي آن برنامه ريزي كرد بايد با يك نگرش جديد و حمايت بيشتري كه شوراي بدون مرزي وزارت ورزش و جوانان اميدواريم به ورزش تنيس روي ميز داشته باشد زيرا در المپيك 2012 ورزشكاران اين رشته بسيار خوب ظاهر شدند آينده بهتري در پيش روي پينگ پنگ ايران باشد./ق

برچسب ها: عمیدی ، تنبس ، نفرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.