سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار مسئولان واحد مطالعات فقهي با رييس حوزه هاي علميه کشور

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا رییس واحد مطالعات فقهی سازمان به همراه کارشناسان این واحد با آیت الله حسینی بوشهری ریيس حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، در این دیدار حجت الاسلام فاطمی نیا ضمن تبیین جایگاه و اهداف تشکیل واحد مطالعات فقهی سازمان گفت: واحد مطالعات فقهی به دستور ریيس سازمان پزشکی قانونی کشور و در راستای پاسخگویی به ابهامات فقهی و رفع نیازهای سازمان در بهمن سال گذشته در شهرستان قم آغاز به كار كرد.

وي افزود: اين واحد در نظر دارد به مسائلی که کارشناسان پزشكي قانوني به صورت عملیاتی با آن درگیر هستند، از طریق جمع آوری و بررسی آراء مراجع عظام و علماء، استفتاء و تحقیق و پژوهش در مسائل مستحدثه و ...، با همکاری کارشناسان، متخصصین و پژوهشگران حوزه و سایر مراکز فقهی پاسخ دهد.

به گفته حجت الاسلام فاطمی نیا در حال حاضر واحد مطالعات فقهي ضمن پاسخ به سئوالات فقهی مطروحه، پیگیر مباحث ساختاری نیز هست که در این زمینه با برگزاری منظم جلسات کارشناسی و تبیین اولویت ها و نیاز سنجی پژوهشی و همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری با مراکز همسو، پیشرفت های قابل توجهی داشته‌ است.

وي تصريح كرد: با توجه به مباحث تخصصی که واحد مطالعات فقهی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با آن ها مواجه است و علاوه بر فقه با علوم پزشکی، حقوق و قضاء نيز سروکار دارد، در زمینه جذب پژوهشگر و کارشناس فقه پزشکی با وجود اعلام نیازهایی که داشته،‌ متأسفانه با مشكلات مواجه بوده‌است.

در ادامه این دیدار آیت الله حسینی بوشهری ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین واحد فقهی تخصصی در زمینه پزشکی قانونی و اعلام آمادگی حوزه برای هرگونه همکاری و کمک در راستاي پیشبرد اهداف آن، گفت: متأسفانه در برخی مسائل سایر کشور های اسلامی که ما آنان را انسدادی و خود را اجتهادی می دانیم، از ما جلوترند. البته ما ظرفیت های بسیار خوبی داریم که امیدواریم با همت بلند مسئولین حوزه و شما و همکارانتان کاری درخور شأن واحد مطالعات فقهی پزشکی قانونی و حوزه انجام شود.

يادآور مي شود، در اين ديدار دکتر صدیقی مدیرکل پزشکی قانونی استان قم به عنوان کارشناس متخصص پزشکی قانونی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر واشیانی پژوهشگر و کارشناس فقه پزشکی واحد مطالعات فقهی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی حضور داشتند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.