سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستاي برپايي جشنواره مقاومت؛

جواد اردكاني:سينماي دفاع مقدس تك بعدي نيست

جواد اردكاني كارگردان فيلم سينمايي "شور شيرين" به اهميت سينماي دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: سينماي دفاع مقدس تك بعدي نبوده و بايد فيلمسازان در تمامي حوزه‌هاي آن فيلم بسازند.

جواد اردكاني، كارگردان فيلم سينمايي "شور شيرين" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:سينماي دفاع مقدس ما اين ادعا را دارد كه موضوع و محتواي آن دفاع مقدس و جنگ تحميلي 8 ساله با عراق است.من معتقدم در صورتي كه سينماي دفاع مقدس وظيفه خود را انجام مي‌دهد كه نسبت به ظرفيت‌هايي كه موضوعات در اختيارش قرار مي‌دهد،شكوفاتر از اين جلوه كند.
وي افزود:سينماي دفاع مقدس ما فقط يك بخش و يا يك بعد نيست بلكه ما مي‌توانيم فيلم‌هاي حماسي،كمدي و اجتمايع در زمينه‌ي سينماي دفاع مقدس بسازيم.
اردكاني به اهميت سينماي دفاع مقدس اشاره كرد و گفت:سينماي دفاع مقدس داراي ابعاد گوناگوني است و مي‌توانيم در تمامي ژانر‌ها براي آن فيلم بسازيم و اين نكته را بايد در نظر داشته باشيم كه يك فيلم قادر به بيان كردن تمامي موضوعات جنگ و سينماي دفاع مقدس نيست.

* سلايق مخاطبان مختلف است

كارگردان فيلم سينمايي "به كبودي ياس" به تنوع سلايق مخاطبان اشاره كرد و ادامه داد: مخاطبان اين سينما نيز سلايق و خواسته‌هاي متفاوتي از اين سينما دارند،يك نفر به سينماي كمدي و ديگري به سينماي اجتماعي علاقمند است و ما نبايد توقع داشته باشيم كه تمامي مخاطبان سينماي دفاع مقدس سليقه‌اي واحد در خصوص انتخاب فيلم‌ها داشته باشند.

*سينماي دفاع مقدس نيازمند مديريت صحيح است

وي تصريح كرد:زماني مي‌توانيم در سينماي دفاع مقدس تمامي زوايا و بخش‌هاي گوناگون اين سينما را به تصوير بكشيم و فيلم‌هاي متنوع و جذاب براي سليقه‌هاي مختلف بسازيم كه مديريتي صحيح اين مسئوليت را به عهده بگيرد.
كارگردان فيلم سينمايي "شور شيرين" به اهميت سينماي دفاع مقدس و حفظ آن براي نسل آينده اشاره كرد و افزود: اگر سينماي دفاع مقدس را همانند پازلي در نظر بگيريم و تلاش كنيم مجموعه فيلم‌هاي مختلفي براي آن در طول سال ساخته شود،مي‌توانيم تعريفي درست از اين سينما ارائه كنيم و همچون امانتي گرانمايه براي نسل آينده بجاي بگذاريم؛زيرا اين سينما به عنوان منابع و اسنادي براي نسل آينده است.
وي تاكيد كرد:‌متاسفانه از ظرفيت‌هاي موجود در سينماي دفاع مقدس تاكنون مقدار اندكي مورد استفاده قرار گرفته و از طرفي طبيعي است كه ما با قهر روز افزون سينماي دفاع مقدس روبرو باشيم.
اين كارگردان به آسيب شناسي اين سينما اشاره كرد و گفت:بايد شرايط فراهم شود تا اين سينما از لحاظ اينكه چرا امروز مخاطب تمايل به ديدن فيلم‌هاي سينماي دفاع مقدس را ندارد آسيب شناسي شود.
وي بيان كرد:‌متاسفانه امروز ما مخاطب فيلم‌هاي ارزشي و دفاع مقدس را از دست داده‌ايم و به همين دليل امروز ديگر نه فيلم روشنفكري و نه فيلم ارزشي ما هيچكدام فروش نمي‌كنند و تا زماني كه ذائقه‌هاي مختلف را به سينما برنگردانيم؛نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه در اين حوزه اتفاق خاصي صورت بگيرد.
اين كارگردان سينما به جلب اعتماد مخاطب با تمهيداتي ويژه اشاره كرد و اظهارداشت:بايد با تمهيدات ويژه و يك شيب منطقي مخاطب را به سينما كشانده و اعتماد او را به اين سينما جلب كنيم،در غير اين صورت نمي‌توان انتظار داشت كه مخاطب تمايلي از خود نشان دهد.
اردكاني به جشنواره مقاومت و سينماي دفاع مقدس اشاره كرد و گفت:جشنواره‌هاي موضوعي وابسته به موضوعات هستند و جشنواره ويترين نمايش آثار است و اگر سينماي دفاع مقدس در اين حوزه بتواند زنده،فعال و در حال توليد باشد،برپايي جشنواره‌اي مستقل براي آن ضروري و مفيد است.
وي تصريح كرد:جشنواره مقاومت مي‌تواند در توليدات بعدي ما اثرگذار باشد كه در اين خصوص نيز بايد به فكر اكران اين گونه فيلم‌ها هم بود./ه
برچسب ها: اردکانی ، سینمای ، دفاع ، مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.