سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش فعاليت هاي تروريستي ترکيه در سوريه

طي هفته هاي اخير فعاليت هاي تروريستي ترکيه در سوريه افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سوريه ؛  سفر هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا به ترکيه بيانگر بحراني است که دشمنان سوريه با آن روبرو هستند چرا که ارتش سوريه شکست سنگيني به گروه هاي مسلح تروريست در شهر حلب وارد کرد. سفر کلينتون به ترکيه همچنين بيانگر حجم دخالت هاي تروريستي اين کشور در سوريه است.

گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه افزود: مردم ترکيه ديگر اعتمادي به سياست هاي رجب طيب اردوغان نخست وزير اين کشور مبني بر دخالتهاي تروريستي اين کشور در کشورهاي منطقه به ويژه در سوريه ندارند. شهروندان ترک مي گويند دولت اين کشور ابزار اجرايي سياست هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي در منطقه است.

دولت اردوغان که تررويستهاي مزدور را به سوريه ترانزيت مي کند و حمايت هاي مالي و تسليحاتي خود را در اختيار اين تروريست ها قرار داده است تا در سوريه شهروندان اين کشور را به قتل برسانند. ترکيه به اين جنايت ها بسنده نکرده است بلکه روزنامه نگاران و خبرنگاران شبکه هاي خبري خود را به سخنگويان گروه هاي مسلح تروريست در سوريه تبديل کرده است.

ياسين گل خبرنگار خبرگزاري رسمي ترکيه نمونه اي در اين زمينه است. شبکه خبري سي ان ان ترک در گزارشي اعلام کرد گل به صورت غير قانوني وارد شهر حلب و در خلال درگيري ها زخمي ولي به سرعت به داخل ترکيه منتقل شد. وزير پرونده الحاق ترکيه به اتحاديه اروپا از اين خبرنگار در بيمارستان ملاقات کرد و از وي و ديگر خبرنگاران خواست قبل از ماموريت آموزش نظامي ببينند.
يک تروريست ترک گفت: از همه عناصر مسلح مي خواهم در سوريه جهاد کنند.

ياسين گل گفت: در حلب زخمي شدم و از سوي معارضان مسلح به مرز ترکيه انتقال داده شدم. قبل از اين که بخواهيد پوشش خبري خود را انجام دهيد بايد آموزش نظامي ببينيد.

گزارشگر اين شبکه افزود: شبکه خبري سي ان ان ترک اعلام کرد شماري از عناصر سازمان اطلاعات ترک  به همراه معارضان مسلح عمليات نظامي در داخل سوريه انجام دادند. روزنامه ترک يورک اعلام کرد شماري از عناصر سازمان اطلاعات ترکيه وارد روستاي شعبانيه سوريه شدند و به مقر پليس در اين روستا حمله کردند.

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، تروریستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.