سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

توليد گوشت مرغ با وزن مناسب زمينه را براي صادرات فراهم مي کند

استان قزوين يكي از پايلوت هاي مهم صنعت مرغداري کشور است و حمايت از اين بخش ، تا ثير مستقيمي در رشد ، ارتقا جايگاه و بهره وري بيشتر بخش توليد در استان خواهد داشت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين يوسف جلوخاني معاونت بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين گفت هدف از اجراي اين طرح مناسب سازي وزن کشتار مرغ ، بالا بردن کيفيت و اقتصادي نمودن گوشت مرغ براي مصرف کننده دانست .

وي ادامه داد : با توليد گوشت مرغ با وزن هاي مناسب زمينه براي صادرات نيز فراهم خواهد شد .

وي تعداد مرغداري ها ي موجود در استان را 427 واحد عنوان كرد و اظهار داشت : با اجراي اين طرح توليد مرغ نيمچه گوشتي با شرايط وزني 1800 الي 2200 گرم ( مرغ زنده ) و با دوره پرورش 38 تا 42 روزه زمينه توليد گوشت مرغ آماده به طبخ در وزن هاي 1300 –1600 كيلوگرم فراهم خواهد شد .

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين با اشاره به ايجاد زمينه لازم براي استفاده شهروندان از گوشت مرغ با اوزان پايين به جهت ارزش بالاي غذايي آن گفت : در حال حاضر فرهنگ غذايي عمومي ، بازار را به سمت عرضه گوشت مرغ با اوزان بالا سوق داده و اين امر علاوه بر اتلاف منابع توليد ، موجب هدر رفتن سرمايه ملي مي شود و ارزش غذايي محصول توليدي را در تا حد چشمگيري کاهش مي دهد.

وي همچنين اظهار داشت : اجرايي شدن اين طرح کاهش هزينه هاي توليد ، مصرف سوخت ، و گاهش مصرف واکسن و دارو را نيز براي مرغدار به دنبال خواهد داشت.

مهندس جلوخاني گفت : در حال حاضر اهداف توسعه کمي توليد گوشت مرغ در کشور محقق شده است اما همچنان چالش هايي در زمينه کيفيت گوشت مرغ عرضه شده به بازار وجود دارد .

وي همچنين در خصوص فرهنگ سازي و فراهم نمودن بستر مناسب درجامعه براي استفاده از محصول توليدي با کيفيت بالا گفت : جلب توجه مصرف کنندگان براي استفاده از گوشت مرغ با وزن مناسب ، نياز مبرمي به حمايت و همکاري رسانه هاي ارتبا ط جمعي جامعه دارد که با تشويق و ترغيب شهروندان به اين امر ، مي توان گام هاي موثرتري در راستاي رشد و توسعه استان برداريم ./س

برچسب ها: گوشت ، مرغ ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.