سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجلاس نم مانع مستحکمي در برابر سلطه‌گري آمريکا در منطقه ايجاد کند

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به برگزاري اجلاس نم در تهران گفت: لازم است اين اجلاس مانعي جدي در برابر سلطه‌گري آمريکا در منطقه ايجاد کند.

محمد صالح جوکار نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه برگزاري اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران مي‌تواند نقش بسيار تاثيرگذاري بر تحولات امروز منطقه داشته باشد، گفت: اگر اين اجلاس به خوبي هدايت و مديريت شود، قطعا نقش والايي در اصلاح و جهت‌گيري‌هاي سازمان‌ها و مجامع‌ بين‌المللي و تحولات منطقه خواهد داشت.

وي در ادامه افزود: آنچه که امروز در عراق، افغانستان و سوريه شاهد هستيم، نشان مي دهد که نهادهاي‌بين‌المللي ناکارآمد هستند و صرفا سازمان‌ملل و مجامع بين‌المللي،استکبار جهاني را در تصميمات خود همراهي مي‌کنند که اين يک نوع وادادگي و واماندگي اين نهادها در انجام رسالت جهاني است.

عضو کميسيون امنيت ملي با بيان اينکه اين موضوع نشان‌دهنده آن است که اين نهاد‌ها توان و تاثيرگذاري خود را از دست داده‌اند، تصريح کرد: يکي از بحثهايي که بايد در اجلاس کشورهاي غير متعهد مطرح شود موضوع کارآمد‌سازي نهادهاي بين‌المللي است، ضمن آنكه جلوي کارهاي خلاف قانون کشورهاي صاحب زور نيز بايد گرفته شود.

وي در ادامه با بيان اينکه لازم است يکي از محورهاي نشست سران کشورهاي غير متعهد بحث سوريه و تحولات اين کشور باشد، اظهار داشت: در اين نشست مي‌توان مشکلات سوريه را از طريق ديپلماسي و فشار آوردن بر آمريکا و هم‌پيمانانش در منطقه مرتفع کرد و اين کشورها مي توانند يک طرح را براي برون‌رفت از بحران سوريه تدوين کنند که اين طرح در کنار تامين منافع ملت سوريه، معارضين سوري را نيز پاي ميز مذاکره بکشاند تا به يک توافقي با محوريت دولت سوريه برسند.

عضو کميسيون امنيت ملي تصريح کرد: اين طرح مي‌تواند به معني به بن‌بست رسيدن طرح نظامي امريكا که از سنگر دفاع انداختن سوريه در منطقه است بشود، چرا که آمريکا به دنبال آن است که تمام زير ساخت‌هاي سوريه را مانند عراق تخريب کند كه در اين صورت ملت سوريه ضرر خواهند ديد، بنابراين کنفرانس سران کشورهاي غير متعهد بايد مانعي جدي در مقابل سلطه‌گري آمريکا در منطقه ايجاد کند.

انتهاي پيام/س3

برچسب ها: جنبش ، سوریه ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.