سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

طلب ذلت استکبار مسلمانان در لیالی قدر

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: مسلمانان جهان در این لیالی قدر از خداوند ذلت و زبونی هر چه بیشتر استکبار را طلب کنند.

حجت‌الاسلام نقی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: شب‌های قدر از فرصت‌های طلایی انسان برای ترک گناه و طلب مغفرت است.

وی با اشاره به فضیلت‌های این شب‌ها، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان سفره پر نعمت خداوند برای انسان‌ها گسترده شده و نباید این فرصت را به راحتی از دست بدهیم.

وی باقری با تاکید بر اطعام ایتام، افزود:کمک به نیازمندان و ایتام از جمله کارهای خیر است که باید در ماه رمضان به آن‌ها اهتمام جدی داشت.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خود سازی و مأنوس شدن با قرآن کریم و درک مفاهیم این کتاب آسمانی است، خاطرنشان کرد: در این شب‌ها سرنوشت یک امت رقم می‌خورد و باید مردم مسلمان قدر این شب‌ها را دانسته و در این شب‌های عزیز از خداوند بخواهند تا استکبار را ذلیل‌تر از گذشته کند.

باقری با تاکید بر قرائت قرآن در این شب‌های نورانی، گفت: آیات قرآن کریم انسان را خدایی می‌کند بنابراین به‌کارگیری دستورات و رهنمودهای این کتاب انسان ساز در زندگی یک ضرورت است.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه باید مفاهیم این کتاب الهی را درک کرد، اظهار داشت: هر چند تلاوت قرآن کریم اجر معنوی خاصی دارد اما صرف خواندن آن کافی نیست و باید دستورات این کتاب آسمانی را در زندگی به کار برد.

باقری ادامه داد: مسلمانان تا حدی که در توان دارند باید از این شب‌ها در راستای بخشودگی گناهان استفاده کنند.

وی با اشاره به کرامت و بخشندگی خداوند، افزود: خداوند توبه بندگان خود را در هر حال و هر زمانی می‌پذیرد و شب‌های قدر شب‌هایی هستند که اگر بندگان خدا از گناه و لغزش‌های خود استغفار کنند خدا توبه آنها را زودتر می‌پذیرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.