سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

ویژگی‌ها و ارزش غذایی پودر کیک

کیک‌ها به دلیل مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها حاوی کالری بالا بوده و مصرف بیش از اندازه آن‌ها چاقی و عوارض ناشی از آن را در پی دارد. این مقاله به اختصار ویژگی‌ها و ترکیبات غذایی پودر کیک نیمه آماده را بیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک کیک نوعی شیرینی با بافت و نرمی مخصوص است که مواد اصلی آن را آرد، روغن (به استثنای کیک اسفنجی، شکر و تخم مرغ تشکیل می‌دهد.

امروزه برای تهیه یک کیک با طعم دلخواه می‌توان با استفاده از پودرهای کیک نیمه آماده و بهداشتی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌گردند، طبق دستور سازنده، کیک مورد علاقه خود را در منزل تهیه و میل نمود.

باید به این نکته نیز توجه داشت که کیک‌ها به دلیل مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها حاوی کالری بالا بوده و مصرف بیش از اندازه آن‌ها چاقی و عوارض ناشی از آن را در پی دارد. این مقاله به اختصار ویژگی‌ها و ترکیبات غذایی پودر کیک نیمه آماده را بیان می‌کند.

تعــاریـــف پودر کیک نیمه آماده:محصولی است که از مواد اصلی شامل آرد گندم، شکر و بیکینگ‌پودر با یا بدون مواد اختیاری تشکیل شده و در بسته‌بندی‌های مجاز و مناسب برای مصرف خانگی و یا صنایع قنادی تهیه و عرضه می‌شود و مصرف‌کننده باید آن را طبق دستور سازنده با آب یا شیر، تخم مرغ، کره یا روغن نباتی (جامد یا مایع) مخلوط و سپس طبخ نماید.

پودر کیک نیمه آماده طعم‌دار :همان پودر کیک نیمه آماده است که در آن از مواد طعم‌دار و اسانس‌های مجاز خوراکی استفاده شده است.

پودر کیک باید بو و مزه مربوط به مواد طعم‌دهنده مصرفی و اظهار شده روی بسته‌بندی را خصوصاً پس از پخت دارا باشد و بدون بو و مزه تند شدگی، ماندگی و صابونی باشد

مواد اختیاری :مواد اختیاری به منظور ایجاد مزه، رنگ، بو و بهبود کیفیت در پودر کیک استفاده می‌شود و شامل مواد زیر می‌باشد:

‌طعم‌دهنده‌های مجاز خوراکی شامل پودر قهوه، پودر کاکائو، هل، دارچین، زنجفیل، زعفران و اسانس‌های مجاز شناخته‌شده از سوی سازمان‌های قانونی و ذی‌صلاح کشور، از نوع مورد مصرف در صنایع غذایی و پودری شکل که از نظر ویژگی‌ها با استانداردهای مربوطه مطابقت داشته باشند.

فرآورده‌های شیر شامل شیر خشک بدون چربی، پودر آب پنیر و پودر مالتودکسترین. میزان استفاده از هر یک از فرآورده‌های شیر یا مخلوط آن‌ها نباید کمتر از 3 درصد وزنی باشد.

بهبود دهنده‌ها بر پایه اسیدلاکتیک، تارتاریک، استئاریک، منو و دی‌گلیسیریدهای خوراکی به میزان حداکثر 5/0 درصد وزنی./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.