سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آصفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

اجلاس‌ غيرمتعهدها فرصتي استثنايي براي اثبات حقوق قانوني ملت‌ها

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت‌ ملي مجلس با بيان اينكه اجلاس غير‌متعهدها فرصتي استثنايي براي کشورهايي است که به دنبال رهايي از وابستگي به غرب و شرق هستند، اين اجلاس را بهانه‌اي براي اثبات حقوق قانوني ملت‌ها در جهان دانست.

محمد حسين آصفري نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برپايي اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: اجلاس غير‌متعهدها يک فرصت استثنايي براي همه کشورهايي است که به دنبال رهايي وابستگي به غرب و شرق هستند لذا کشورهاي تحت استبداد دور هم جمع شده و جنبشي تحت عنوان اجلاس نم تشکيل داده‌اند.

 وي در ادامه اظهار داشت: احترام به حاکميت ارضي دولت‌ها که در اين سالها ناديده گرفته شده، کاهش تنش در روابط بين‌المللي که به همگرايي کشورها کمک ارزنده‌اي مي‌کند و پشتيباني از منشور ملل متحد از مهمترين اهداف برگزاري اجلاس عدم تعهد است.

 نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس با اشاره به برگزاري شانزدهمين دوره اجلاس عدم تعهد به رياست جمهوري اسلامي ايران افزود: دستگاه ديپلماسي بايد با دعوت از کشورهاي عضو و حضور فعال در تحولات منطقه به نکاتي از جمله انرژي صلح‌اميز هسته‌اي و بيداري اسلامي که هر روز در منطقه پر رنگ‌تر مي‌شود اشاره و به‌ آنها بيش از پيش بپردازد.

آصفري در پايان خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران با برگزاري اين اجلاس خواهد توانست حقوق قانوني و وزن و قدرت منطقه‌اي خود را در صحنه بين‌المللي اثبات كند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: جنبش ، عدم تعهد ، مجلس ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.