سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

برگزاری دوره های آموزش رایگان صنایع دستی در فارس

دوره های آموزش رایگان صنایع دستی در فارس برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گفت :نخستین برنامه‌ای که معاونت صنایع دستی به منظور جلوگیری از منسوخ شدن رشته‌های صنایع دستی دارد، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان در سراسر این استان است.

محمدی با اشاره به اینکه صنایع دستی بخشی از هویت فرهنگی ایران زمیناست افزود تلاش داریم رشته‌های منسوخ شده و یا در حال فراموشی صنایع دستی را احیا کنیم

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی که درسه ماه برگزار می‌شود ظرفیت پذیرش 2 هزار و 500 نفر وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: علاقمندان به منظور شرکت در دوره‌های آموزشی رایگان می‌توانند به نمایندگی‌های سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در مراکز شهرستان‌ها و معاونت صنایع دستی در شیراز مراجعه کنند.

وی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 400 نفر در حال آموزش هستندو در پایان به این کارآموزان گواهی پایان دوره ارائه می‌شود.

محمدی از صدور کارت شناسایی صنعتگری برای افرادی که پس از گذشت دو سال از دوره آموزشی در حال فعالیت هستند خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر در استان فارس در حوزه صنایع دستی 17 هزار نفر کارت شناسایی صنعتگری و 500 نفر پروانه تولید کارگاهی دریافت کرده‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به فعال بودن 55 رشته صنایع دستی در این استان بر ضرورت احیای رشته‌های فراموش شده و در حال منسوخ‌شدن تاکید کرد و گفت: از مجموع 250 رشته صنایع دستی در کشور 130 رشته در این استان وجود دارد.

ویاضافه کرد: در حال حاضر 500 کارگاه تولیدی در حوزه صنایع دستی وجود دارد که بخشی از این کارگاه‌ها به دلیل کمبود تقاضا در عمل نیمه فعال هستند./س 


برچسب ها: آموزش ، رایگان ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فرزانه زارعی دودجی
۲۰:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
بنده درضمینه البسه سنتی مشتاق کلاس هستم