سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارشی از ظهور ستاره های جدید؛

تکواندو المپیک سریعتر، بالاتر اما نه قویتر

نسل جدید تکواندو خود را در بازی های المپیک 2012 لندن نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشید پرس: در بازی های المپیک سی ام هنرهای رزمی و باستانی کره جنوبی یعنی تکواندو با امتیاز دهی الکترونیکی و تغییر قوانین بازسازی شده و موجب سریعتر شدن مسابقات شد.
اما در مقابل از شدت ضربات کاسته شد. با برگزاری مسابقات تکواندو با این شیوه از قدرت تخریبی ضربات و ناک اوت خبري نبود در حالیکه قبلاً تکواندو را با چنین شیوه ای می شناختیم.
 بدین ترتیب یک سری ورزشکاران جدید به راحتی در این دوره از بازی های المپیک موفق بودند و مدال به کشورهایی رسید که در هنرهای رزمی قدرتمند نیستند. صربستان، ایتالیا و گابن از آن جمله بودند.
(خوان مورنو ) سرمربی تیم ملی تکواندو که دو ورزشکارش در این رقابت ها صاحب مدال برنز شد در حالي که آنها نخستین حضورشان در المپیک را تجربه کردند گفته است، کسب مدال المپیک در این دوره برای قدیمی ترها سخت تر بود زیرا آنها تمام زندگی خود را به اين شکل مبارزه نداشتند. هم اکنون با الکترونیکی شدن تکواندو، این ورزش مانند شمشیربازی شده است.
وی ادامه داد: (استیون لوپز) آمریکایی که دو قهرمانی در تکواندو المپیک دارد و یوسف کرمی که دو قهرمانی جهان در کارنامه خود دارد سرآمد ورزشکاران دیگر بودند اما با اجرای قوانین جدید در این دوره از المپیک ناامید شدند آنها در نخستین مسابقه خود در المپیک باختند و استیون لوپز هم با شکستگی پایش حذف شد و یوسف کرمی هم با امتیاز گرفتن از طریق سیستم الکترونیکی مشکل داشت و ضمن آنکه در ضربات سر هم ناموفق بود.
در بخش زنان هم (سارا استیونسون) بريتانیایی و بخت نخست قهرمانی حذف ناباورانه اي در دور اول رقابت ها داشت اما (جیدی جونز) تکواندوکار 19 ساله انگلیس به مدال طلا رسید و با این مدال که با پیروزی مقابل تکواندوکاران قدرتمند چین و ژاپن حاصل شد حیرت زده بود که همه این اتفاقات به دلیل تغییر قوانین در ضربات سر است.
با توجه به اینکه این تغییرات باعث افزایش سرعت بازی ها شده، ورزشکارانی که در آستانه سی سالگی قرار دارند مثل (استیون لوپز) و یوسف کرمی که 34 و 29 ساله اند مشکل ساز می شود.
در همین ارتباط (هوانگ کیونگ سئونگ) تکواندوکار 26 ساله کره ای که سه مدال المپیک دارد می گويد، قوانین عوض شده و لازم نیست شکل سنتی تکواندو کره را ادامه دهیم.
وی پیش بینی کرده ستاره های جدیدي در تکواندو معرفی شوند.
همچنین (موره نو) اضافه کرد: لوپز و کرمی افسانه های تکواندو باقی خواهند ماند اما لازم است آنها خودشان را با تغییرات وفق دهند و در غیر اینصورت از دنیای قهرمانی کنار گذاشته می شوند./مح
برچسب ها: المپیک ، ستاره ، تکواندو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.