سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر رئيس جمهور يمن به عربستان

رئیس جمهوری یمن برای دومین بار از زمان به دست گرفتن این منصب در بیست و یکم فوریه، وارد عربستان سعودی می شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البشیر، منابع نزدیک به ریاست جمهوری یمن اعلام کردند دیدار عبد ربه منصور هادی از ریاض در چارچوب طرح رئیس جمهوری این کشور برای بهبود روابط با عربستان است زیرا روابط صنعا و ریاض پس از ربوده شدن عبدالله الخالدی معاون سرکنسول عربستان در عدن اندکی آسیب دید.
این منابع از تلاش های عبدربه منصور هادی برای نجات دیپلمات عربستانی خبر دادند و افزودند:‌ رئیس جمهوری به پسر بزرگش جلال، ماموریت داد برای آزادی این گروگان با فرمانده های گروه القاعده در یمن وارد گفتگو شود.
در این خبر یکی دیگر از اهداف اساسی این سفر درخواست از عربستان برای ارسال کمک هایی است که در نشست ماه مه دوستان یمن در ریاض وعده داده شده بود زیرا این کمک ها می تواند به دولت آشتی ملی یمن در تحقق وعده هایش یاری برساند.
بررسی آخرین تحولات یمن بر اساس طرح شورای همکاری خلیج فارس، چالش های موجود در مسیر اجرای این طرح و امکان نقش فعال تر عربستان در فشار بر برخی از گروه های یمنی که در برابر اجرای راه حل سیاسی در کشور ایستادگی می کنند بخش های دیگری از محور مذاکرات رئیس جمهوری یمن در دیدار با مسئولان عربستانی اعلام شده است.
پیش از این منابع یمنی از اعلام حمایت عربستان از طرح های رئیس جمهوری برای بازگرداندن آرامش به این کشور خبر داده بودند.
برچسب ها: عربستان ، رئیس جمهور ، یمن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.