سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان؛

مضمون دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان؛ شاهراه رسیدن به خشنودی خداوند، تمسک به حبل المتین ولایت رسول و ائمه اطهار (ع) است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم ، در دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان آمده است : اللهمّ إنّي أسْألُكَ فيه ما يُرْضيكَ وأعوذُ بِكَ ممّا يؤذيك وأسألُكَ التّوفيقَ فيهِ لأنْ أطيعَكَ ولا أعْصيكَ يا جَوادَ السّائلين.
«خدايا من از تو مي خواهم در آن آنچه تو را خوشنود كند و پناه مى برم بتو از آنچه تو را بيازارد و از تو خواهم توفيق در آن براى اينكه فرمانت برم و نافرمانى تو ننمايم اى بخشنده سائلان»
راههای رسیدن به خشنودی خداوند کدام است و بیراهه های دوری از لطف و مرحمت او و خارج شدن از مدار عنایتش کدام؟
انفاق و نماز و زکات و حج و قیام و هرآنچه خداوند بدان دستور داده مایه های برکت و وسیله های هدایت و راههای تقرب به خدا و در مقابل، دروغ و تهمت و غیبت و دشمنی و کژی و کاستی های دنیوی، مایه های دوری از آفتاب و سقوط در دره جهل و غفلت و معصیت است.
امام موسي بن جعفر عليه السلام در حديثي فرمود:خداوند بهشت را حرام نموده بر کساني که داراي زباني فحاش اند و حياي آنها کم است، باک ندارند از اينکه خودشان چه مي گويند و باک ندارند که درباره آنان چه گفته مي شود” یک نمونه از اعمالي است که در پيشگاه خداوند زشت و ناپسند است و انجام آن باعث عقوبت الهي مي شود.
در دعای روز بیست و چهارم ماه رمضان، به خداوند پناه مي بريم تا ما را از تمامي اعمالي که موجبات خشم وغضبش را فراهم مي کند دور سازد.
پس شاهراه رسیدن به توفیقِ به دست آوردن خشنودی خداوند، همانا تمسک به حبل المتین ولایت رسول و ائمه اطهار-علیهم السلام- است که می تواند تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی ما باشد.
رضايت خدا را در روزهاي سخت و دشوار بايد جست و جو كرد.
و رمضان فرصت غنیمتی است برای محک خوردن عیار ولایتمداری ما. در روزهای سخت و شیرین روزه داری و آینه داری!/س
برچسب ها: قم ، دعای ، رمضان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.