سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد زنی زنان در الپیک 2012

با پایان گرفتن بازی های المپیک لندن، زنان در رکورد شکنی تاریخی برای اولین بار از 204 کشور و در تمام 26رشته المپیک شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری روئیترز: برای اولین بار درتاریخ المپیک در این دوره کشورهایی چون، عربستان سعودی، قطر و برونئی که تا به حال نماینده ای در المپیک نداشتند، با فرستادن نمایندگانشان کمک بزرگی به ارتقاء سطح مسابقات کردند و جوان شاهرخانی، 16 ساله، جودوکار سعودی با اینکه تجربه المپیکی اش تنها 82 ثانیه به طول انجامید در این ارتباط می گوید: که این تجربه افق جدیدی را پیش روی او باز کرده است و حالا به المپیک ریو می اندیشد.

سحر عطاری دیگر نماینده از تجربه خود چنین می گوید: برای من لحظه ای تاریخی بود. امیدوارم این آغازی باشد برحضور زنان سعودی در عرصه های مختلف.
البته کمیته بین المللی المپیک امیدوار است این روند ادامه پیدا کند و این کشورها در دوره های بعد نیز نمایندگان زن داشته باشد.

گفتنی است: 3کاروان از 5 کاروانی که لقب پرجمعیت ترین ها را در المپیک این دوره بردوش می کشیدند، تعداد ورزشکاران زن شان بیشتر از ورزشکاران مرد بود این کشورها شامل آمریکا، چین و روسیه هستند. /ق

برچسب ها: زنان ، المپیک ، لندن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.