سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

62 میلیون دلار کالا به کشورهای هدف صادر شد

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات 62 میلیون دلار کالا در مدت 4ماه نخست سال جاری از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، نجفی با اعلام این خبر افزود: : این میزان کالا با 67 هزار تن وزن از این منطقه به کشورهای گرجستان ،ارمنستان ،تركمنستان و آذربايجان، افغانستان، پاكستان، تركيه، آلمان، امارات متحده عربي و ... صادر شده است.

وی افزود: صادرات از منطقه آزاد ارس در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 58 درصد و از نظر وزنی 95 درصد رشد داشته است.

وی عمده اقلام صادراتی در این مدت از گمرک منطقه آزاد ارس را كامیون، نخ، مبلمان و انواع صفحات كابینت، تجهیزات پارك بازی كودكان، كیسه و رول پلاستیكی، شمش مس، اكسیدروی، پالت چوبی، پایه فلزی، بنزین ، گازوئیل ،روغن صنعتی، قیرنفت ، پلی اتیلن و بشكه پلاستیكی ، میله فولادی ، لوازم آشپزخانه ، فریزر خانگی ، فرش ماشینی ،كشمش، كورز، تختخواب، باركش كشاورزی و موتورسیكلت اعلام کرد.

وی با بیان این که 72 درصد از صادرات منطقه آزاد ارس به صادرات حاصل از تولید اختصاص دارد افزود: هم اکنون 70واحد تولیدی صنعتی در فاز یک صنعتی منطقه آزاد ارس در حال فعالیت هستند که تولیدات آنان به کشورهای هدف صادر می گردد.

نجفی تصریح کرد: توانمندی منطقه آزاد ارس برای توسعه تولید برای صادرات زمینه فعالیت شرکت های جدید سرمایه گذار در این منطقه را فراهم کرده و هم اکنون سرمایه گذاران متعددی در شهرک جدید 260هکتاری صنعتی و سایت صنایع سنگین منطقه آزاد ارس در حال احداث واحدهای تولیدی هستند./س

برچسب ها: میلیون ، کالا ، صادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.