سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير بهداشت در صحن علني:

آخرین آمار کشته شدگان زلزله 306 نفر است

وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي ضمن تشريح اقدامت انجام شده در حوزه بهداشت و درمان گفت: تعداد افرادی که به دلیل زلزله جان خود را از دست داده اند به 306 نفر رسيده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در طي دعوت مجلس جهت ارائه گزارش از روند رسيدگي به وضعيت آسيب ديدگاه زلزله اخير در جلسه صحن علني امروز (دوشنبه 23 مردادماه) گزارشي از روند کار ارائه کرد.
دستجردي ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي زلزله ديدگان گفت:  با بيان اينکه زلزله عصر روز شنبه يکم مردادماه به وقوع پيوست گفت: اولين زلزله راس ساعت 16:53 دقيقه در بيست و سه کيلومتري جنوب اهر و زلزله دوم نيز راس ساعت 17 در بيست کيلومتري ورزقان.
وي افزود: از زمان وقوع حادثه تا شب گذشته که اين گزارش آماده شد 116 پس لرزه به وقوع پيوست که بيشترين قدرت آن 4.8 ريشتر بوده است.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در ادامه تصريح کرد: ورزقان با وسعت 2368 کيلومتر مربع و با 83 هزار و 346 هزار نفرجمعيت و اهر با وسعت 373 کيلومتر و 147 هزار و 781 نفر جمعيت و هريس نيز با وسعت 2373 کيلومتر مربع و روي هم رفته هر سه شهرستان با 300 هزار نفر جمعيت در اين زلزله آسيب ديده اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در بخش درمان اقدامات لازم انجام شد وبه محض اعلام وقوع زلزله با هماهنگي در تهران و مرکز استان آذربايجان شرقي، دانشکده هاي علوم پزشکي تبريز، اروميه واردبيل به حالت آماده باش در آمدند.
وي تصريح کرد: در راستاي اعلام فراخوان مديريت بحران که ساعت 16:58 دقيقه شنبه اعلام شد چهار اکيپ به سرعت راس ساعت 18:59 دقيقه به منطقه اعزام شدند.
وي گفت: همچنين تکنسين هاي شاغل نيز فراخوان شده و 340 تکنسين اورژانس و آمبولانس نيز به منطقه اعزام شدند.
وي گفت: جلسه اي نيز با رياست دانشگاه علوم پزشکي به سرعت شکل گرفت و به تمام بيمارستان هاي استان آذربايجان شرقي اعلام شد که بيماران غير اورژانسي را ترخيص و فضاي لازم براي پذيرش مصدومان را فراهم آورند.
وي گفت: در اين راستا 137 آمبولانس از تمامي پايگاه هاي جاده اي سطح شهر پشتيباني دانشگاه وبخش خصوصي و همچنين يک دستگاه اتوبوس آمبولانس راس ساعت 17 و 30 دقیقه به منطقه اعزام شدند.
دستجردي در ادامه افزود: بيمارستان صحرايي نيز در سه راه خواجه جهت رسيدگي به مصدومان ورزقان احداث شد.
وي گفت: سالن هاي  ورزشي شماره 1 و 2 علوم پزشکي نيز به تجهيزات پزشکي مجهز شد تا با سرعت به وضعيت مصدومان رسيدگي شود.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در ادامه اظهار داشت: راس ساعت 6 صبح ديروز يکشنبه از تهران به مقصد تبريز حرکت کرديم که ساعت 7 در تبريز بوديم و سپس با بالگرد  شهرستان هاي ورزقان، هريس و اهر نيز بازديد داشتيم و همه مصدومين از زير آوار خارج شده و به سرعت توسط آمبولانس ها به بيمارستان اعزام مي شدند.
وي گفت: همچنين از بيمارستان بازديد داشتيم خوشبختانه کارها به سرعت پيش مي رفت و در حوزه بهداشت و درمان مسائل به سرعت پيگيري و به نتيجه رسيد به طوري که يک رضايتمندي داشتيم.
وي در ادامه تصريح کرد: متاسفانه د ر بيمارسان هاي اهر و هريس هر چند تازه ساخت بودند ولي اشکالاتي در ساختمان آن ها به وود آمده بود که مجبور شديم رسيدگي به وضعيت مجروحين را در محوطه بيروني بيمارستان انجام دهيم.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در بخشي از گزارش خود با انتقاد از وضعيت ارتباطات در سطح استان گفت: از مخابرات تقاضا داريم با ايجاد خطوط ويژه بي آي پي زمينه ايجاد ارتباط دانشگاه هاي علوم پزشکي را فراهم آورد تا هيچ مشکلي به مجروحان رسيدگي شود.
وي همچنين گفت: البته به بالگردهاي بزرگ نيز نياز داريم تا به عنوان بالگرد بيماربر به رسيدگي مجروحان کمک کند و هچنين به اتوبوس آمبولانس نيز نياز داريم.
وي با اشاره به آمار بيمارستاني گفت: حدود 615 مورد اعزام از بیمارستان هاي کوچک به بيمارستان بزرگ داشتيم و 1340 مورد مصدوم بوده اند که روي هم رفته 2000 مورد اعزام داشتيم که البته اکثرا سرپايي درمان شده و 700 مورد نيز بستري شدند.
وي گفت: طبق آمار ما فوتي ها 219 مورد و آمار فوتي مذکر 49 مورد بودند که روي هم رفته کل آمار فوتي ها 306 نفر اعلام شده است.
وي همچنين گفت: جراحي انجام شده نيز در بخش اورژانس 116 مورد بود که تعداد اعمال انجام شده در بخش اتاق عمل به 652 مورد مي رسد.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در پايان گفت: تمام اقدامات درماني جهت رسيدگي به مصدومين در حال پيگيري است وادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ب2
برچسب ها: وزیر ، زلزله ، بهداشت ، صحن ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.